Abdestten Sonra Havlu Kullanmak ile İlgili Hadisler
53-)
Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: “Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in bir havlusu vardı; abdestten sonra onunla kurulanırdı.” (Tirmizî rivâyet etmiştir.) Bu Âişe (radıyallahü anha)’nın hadisi pek sağlam değildir. Çünkü; Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’den bu konuda sıhhatli bir şey yoktur. Hadisin râvîlerinden, Ebû Muâz’a: “Süleyman b. Erkâm” denilir ki, hadisçiler tarafından zayıf sayılır. Yine bu konuda Muâz b. Cebel’den de hadis rivâyet edilmiştir.
Kaynak: Sünen-i Tirmizî, : Temizlik Bölümleri
Konu: Abdestten Sonra Havlu Kullanmak
54-)
Muâz b. Cebel (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre, şöyle demiştir: “Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’i abdest alırken gördüm yüzünün ıslaklığını elbisesinin ucuyla kuruladı.” (Tirmizî rivâyet etmiştir.) Bu hadis garibtir, sened yönünden zayıftır. Rişdîn b. Sa’d ve Abdurrahman b. Ziyâd b. En’um el Afrikıyyu’nun, hadis konusunda zayıf oldukları tesbit edilmiştir. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) dönemi ve sonraki dönem olan Tabiin alimlerinden bir kesim havlu ile kurulanmaya izin vermişlerdir. hoş karşılamayanlar ise: “Abdest sevap yönünden tartılacaktır.” sözünden dolayı bu kanaate varmışlardır, bu da Saîd b. Müseyyeb ve Zührî’den rivâyet edilmektedir. b. Humeyd er Razi’den rivâyet ederek şöyle demiştir: Ali b. Mûcâhid bana rivâyet etti, “bana göre o güvenilir biridir” O da, Zuhrî’den aktardığına göre, Zuhrî şöyle demiştir: “Abdestten sonra kurulanmanın hoş görülmeyişi abdest sevap yönünden tartılacaktır” sözünden dolayıdır.
Kaynak: Sünen-i Tirmizî, : Temizlik Bölümleri
Konu: Abdestten Sonra Havlu Kullanmak