Arafe Günü Hacının Oruç Tutmamasının Müstehab Oluşu Bâbı: ile İlgili Hadisler

2688-) Bize Yahya b. Yahya rivâyet etti. ki): Malik'e Ebû'n-Nadr'dan duyduğum, onun da Abdullah b. Ebbâs'ın azatlısı U-meyr'den, onun da Ümmü Fadl binti Hâris'den naklen rivâyet ettiği şu hadisi okudum: Bâzı kimseler arafe günü Ümmü Fadl’ın yanında Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in oruçlu olup olmadığı hususunda münakaşa etmişler. Bir takımları Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) oruçludur, Bazıları (hayır) oruçlu değildir, demişler. (Ümmü Fadl Dedi ki): Bunun üzerine ben Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e bir kadeh süt gönderdim. Kendisi Arafât'da devesinin üzerinde vakfe yapıyordu. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) sütü içti:

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Oruç
Konu: Arafe Günü Hacının Oruç Tutmamasının Müstehab Oluşu Bâbı:
2689-) Bize İshâk b. İbrahim ile İbn Ebî Ömer, Süfyân'dan, o da Ebû'n-Nadr'dan naklen bu isnâdla rivâyet ettiler. Ebû'n-Nadr: «Devesinin üzerinde vakfe yapıyordu.» cümlesini söylememiştir. Bir de: Fadl'ın azatlısı Umeyr'den.» demiştir.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Oruç
Konu: Arafe Günü Hacının Oruç Tutmamasının Müstehab Oluşu Bâbı:
2690-) Bana Züheyr b. Harb rivâyet etti. ki): Bize Abdurrahman b. Mehdi, Süfyân'dan, o da Ebû'n-Nadr Sâlim'den bu isnâdla İbn Uyeyne hadisi gibi rivâyette bulundu. Ebû'n-Nadr bu rivâyette de «Ümmü Fadl’ın azatlısı Umeyr'den...» demiş.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Oruç
Konu: Arafe Günü Hacının Oruç Tutmamasının Müstehab Oluşu Bâbı:
2691-) Bana Harun b. Saîd El-Eyli rivâyet etti. ki): Bize İbn Vehb rivâyet etti. ki): Bana Amr haber verdi. Ona da Ebun-Nadr rivâyet etmiş, ona da İbn Abbâs (radıyallahü anhûma)’nın azatlısı Umeyr rivâyet eylemiş ki, kendisi Ümmü Fadl (radıyallahü anha)'yi şöyle derken işitmiş: (sallallahü aleyhi ve sellem)’in ashabından bâzı kimseler günü oruç hakkında şekkettiler. Biz de Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ile birlikte Arafat'da bulunuyorduk. Bunun üzerine ben, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e ağaçtan bir çanak içinde süt gönderindisi Arafat'da iken bu sütü içti.» hadîsi Buhârî «Kitâbu’l-Hacc» in bir-iki yerinde, «Kitâbü'l-Eşribe»r,ia aç yerinde, Ebû Dâvud «Kitâbu's-Savm» da muhtelif râvilerden tahrîc etmişlerdir. Ahmed ile Nesâî'nin Hazret-i Abdullah b. Abbâs tarikiyle annesi Ümmü Fadl'dan rivâyet ettikleri bir hadisde: (sallallahü aleyhi ve sellem) Arafâtda iftar etti.» denilmektedir. şerifin bir rivâyetinde Hazret-i Umeyr için İbn Abbâs'ın azatlın, denilmiştir. diyor ki: «Zahire bakılırsa Hazret-i Umeyr hakikatta Ümmü Fadl'ın âzadlısıdır. Ümmü Fadl , İbn Abbâs annesi olduğu için ona İbn Abbâs’ın azatlısı da denir.» ile dıger hadis İmâmları da ayni şeyi söylemişlerdir.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Oruç
Konu: Arafe Günü Hacının Oruç Tutmamasının Müstehab Oluşu Bâbı:
2692-) Bana Harun b. Saîd El-Eylî rivâyet etti. ki): Bize İbn Vehb rivâyet etti. ki): Bana Amr, Bükeyr b. Eşece'den, o da İbn Abbâs (radıyallahü anh)’in azatlısı Küreyb'den o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in zevcesi Meymûne'den naklen haber verdi. Meymûne (radıyallahü anhûma) Şöyle dedi: Arafe günü Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in oruçlu o-lup olmadığında şüphe ettiler. Bunun üzerine Meymûne ,ona bir kap süt gönderdi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) vakfe yerinde vakfe yapmakta idi. Bu sütü halkın gözleri gönünde içti.» hadîsi Buhârî «Kitâbu's-Savm» da tahric etmişdir. Hilab: Süt kabı demektir bâzılarına göre sağılmış süttür. Bâzan içinde süt bulunmayan kaba da hılâb denir.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Oruç
Konu: Arafe Günü Hacının Oruç Tutmamasının Müstehab Oluşu Bâbı: