Bayram Namazından Önce Ve Sonra Namazgahda, Başka Namaz Kılmamak Bâbı ile İlgili Hadisler
2094-)
Bize Ubeydullah b. Muâz El-Anberî rivâyet etti. ki): Bize babam rivâyet etti. ki): Bize Şube, Adiyye'den, o da Saîdü'bnü Cübeyr'den, o da İbn Abbâs'dan naklen rivâyet etti ki, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Kurban veya Ramazan bayramı günü (namazgaha) çıkarak iki rekat namaz kılmış. Bu namazdan önce ve sonra hiç bir namaz kılmamış. Sonra maiyyetinde Bilâl olduğu hâlde kadınların yanına gelerek, onlara sadaka vermelerini emir buyurmuş. Bunun üzerine kadınlardan bâzısı halkasını, bâzısı da gerdanlığım atmaya başlamış.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Bayram Namazları
Konu: Bayram Namazından Önce Ve Sonra Namazgahda, Başka Namaz Kılmamak Bâbı
2095-)
Bana, bu hadisi Amru'n-Nâkıd da rivâyet etti. ki): Bize, İbn İdris rivâyet etti. H. Ebû Bekir b. Nâfi' ile Muhammed b. Beşşâr beraberce Gun-der'den rivâyet ettiler. İbn İdris ile Gunder'in ikisi birden Şu'be'den bu isnadla bu hadîsin mislini rivâyet etmişlerdir. misk veya karanfil gibi güzel kokulu şeylerden boncuk şeklinde parçalardan yapılan gerdanlıkdır. hadisle İmâm Mâlik, bayram namazından evvel ve sonra nafile namaz kılmanın mekruh olduğuna istidlal etmişdir. Sahabe ve Tabiin'den bir çok zevatın kavilleri de budur. Şâfit ile Selef'den bir cemaata göre, bayram namazlarından önce ve sonra nafile namaz kılmak mekruh değildir. İmâm A'zam ve Küfe ulemasına göre ise, bayram namazından önce nafile kılmak mekruh, bayram namazlarından sonra nafile kılmak mekruh değildir. «Bayram namazından önce ve sonra nafile namaz kılmayı kerih görenlere bu hadîsde bir hüccet yokdur. Çünkü o vakitlerde namaz kılmamak, namazın mekruh olmasını îcâb etmez. Ka-aide, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in kılıp kılmadığı sabit oluncaya kadar namaz kılmayı menetmemekdir.» diyor.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Bayram Namazları
Konu: Bayram Namazından Önce Ve Sonra Namazgahda, Başka Namaz Kılmamak Bâbı