Besmelenin Gizli Okunması Görüşünde Olmayanların Delilleri ile İlgili Hadisler

782-) Enes (radıyallahü anh)'den rivâyet edildiğine göre, Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) Ebû Bekr, Ömer ve Osman (namazda) kıraata ile başlarlardı. ezan 89; Tirmızî, Mevâkît 68; İbn Ma'ce İkâme 4, Müslim, salat 50; Dârımî, salat 34; Ahmed b. Hanbel, III, 101, 111, 114, 183.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Namaz Bölümü
Konu: Besmelenin Gizli Okunması Görüşünde Olmayanların Delilleri
783-) Âişe (radıyallahü anhâ)’dan nakledilmiştir ki: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) namaza tekbir ile, kıraata da elhamdulillâhirabbilâlemîn ile başlardı. Rükû'a vardığı zaman başım ne yukarı kaldırırdı, ne de aşağı eğerdi, fakat ikisinin arasında tutardı. Rükû'dan başını kaldırdığında dimdik doğrulmadıkça secdeye varmazdı. Secdeden başını kaldırdığında da iyice doğrulup oturmadıkça secdeye varmazdı. Ve her iki rekat(ın sonun)dâ da et-Tehiyyâtu'yu okurdu. Oturduğu zaman sol ayağını yere yayar, sağ ayağını dikerdi. Şeytan oturuşundan nehyeder, vahşi hayvanlar gibi (elleri ve kollan yere yayarak) secde etmeyi yasaklar, namazı selâm vererek bitirirdi. salat 240; Ahmed b. Hanbel, VI, 31, 194.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Namaz Bölümü
Konu: Besmelenin Gizli Okunması Görüşünde Olmayanların Delilleri
784-) el-Muhtar b. Fulful dedi ki: Ben Enes b. Mâlik (radıyallahü anh)'i (şöyle) derken işittim: (sallallahü aleyhi ve sellem); Demin bana bir sûre indirildi" dedi ve hemen’'Bismillahirrahmanirrahim" , diye okumaya başladı ve sûreyi bitirdi. Kevser nedir bilir misiniz?" buyurdu. ve Resûlüllaha iyi bilir dediler. Bunun üzerine: O Rabbim'in bana va'd ettiği Cennette bir nehirdir" buyurdular. tefsir Sure (108), 1; Müslim salat 53; Tirmizi, cennet 10; Nesâî iftitah 21.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Namaz Bölümü
Konu: Besmelenin Gizli Okunması Görüşünde Olmayanların Delilleri
785-) Urve (b. ez-Zubeyr) Âişe'den naklen İfk hâdisesini anlattı ve (Âişe'nin şöyle) dedi(ğini söyledi:) (sallallahü aleyhi ve sellem) oturdu, yüzünü açtı ve Hakk'ın rahmetinden koğulmuş olan şeytandan her şeyi işiten (semi') ve herşeyi bilen (alîm) Allah'a sığınırım O uydurma haberi (iftirayı) getirenler içinizden (mahdut) bir zümredir. (24), 11. Dâvûd buyurdu ki; Bu hadis münkerdir. Bu hadisi Zührî'den bir topluluk rivâyet etmiş (fakat buradaki) açık şekliyle nakletmemişlerdir. Korkarım ki (buradaki) şeytandan istiâze Humeyd'in kendi sözüdür.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Namaz Bölümü
Konu: Besmelenin Gizli Okunması Görüşünde Olmayanların Delilleri