Bir Kimsenin Boşadıgı Karısına —cariye Olarak— Malik Olması ile İlgili Hadisler

1541-) Zeyd b. Sabit, cariyesini üç talakla boşadıktan sonra tekrar satın alan kimse hakkında der ki: O cariye başka bir adamla evlenip boşanmadan kendisine helâl olmaz ( O cariye ile evlenemez).

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Nikâh Kitabı
Konu: Bir Kimsenin Boşadıgı Karısına —cariye Olarak— Malik Olması
1542-) Said b. Müseyyeb ve Süleyman b. Yesar'a sordular: «Bîr adam cariyesini kölesi ile evlendirse, köle karısını boşasa, sonra da o cariyeyi efendisi kendisine hibe etse, kendisine helâl olur mu?» dediler. Onlar: «Başka biriyle evlenip boşanmadan helâl olmaz» diye cevap verdiler.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Nikâh Kitabı
Konu: Bir Kimsenin Boşadıgı Karısına —cariye Olarak— Malik Olması
1543-) İmâm-ı Mâlik, İbn Şihab'a: «Bir adam nikâhında olan bir cariyeyi bir talakla boşadıktan sonra, satın alsa kendisine helâl olur mu?» diye sordu. O da: «Üç talakla boşamadıkça, mülkiyetine geçmesiyle kendisine helâl olur. (Onunla karı koca hayatı yaşar) Eğer üç talakla boşanuşsa, boşadığı cariye başka biriyle evlenip tekrar boşanmadan kendisine helâl olmaz» dedi.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Nikâh Kitabı
Konu: Bir Kimsenin Boşadıgı Karısına —cariye Olarak— Malik Olması
1544-) İmâm-ı Mâlik der ki: Bir adam başka birinin cariyesini nikâhlasa ve ondan bir çocuğu olsa, sonra onu satsa, o cariye, başkasının milkinde olarak kendisinin ümmüveledi olmaz. Ancak cariyeyi satın aldıktan sonra kendisinin milkinde olarak çocuğu doğurursa o zaman cariye kendisinin ümmü veledi olur. Kişinin milkinde olan bir cariye, efendisinden bir çocuk doğurursa, «ümmü veled» ismini alır. Böyle bir cariye satılmaz, hibe edilmez. Efendisi öldükten sonra da hür olur. İslâm dininin cariyeleri hürriyete kavuşturmak için koyduğu kurallardan biri de budur.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Nikâh Kitabı
Konu: Bir Kimsenin Boşadıgı Karısına —cariye Olarak— Malik Olması
1545-) İmâm-ı Mâlik der ki: Nikâhında iken kendisinden hamile kalan cariyeyi satın alıp çocuğu yanında doğurunca da ümmü veled sayılır.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Nikâh Kitabı
Konu: Bir Kimsenin Boşadıgı Karısına —cariye Olarak— Malik Olması