Çeşitli Meyve Sularının Karıştırılarak Şerbet Yapılışının Mekruh Oluşu[ve Birleştirilerek Şarap Yapılması Mekruh Olan Şeyler ile İlgili Hadisler
2470-)
Ata b. Yesar'dan: «Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) koruk hurma ile olgunlaşmış taze hurmanın ve kuru hurma ile kuru üzümün aynı kabda şıra yapılmasını yasakladı.» İbn Abdilber der ki: Malik'ten bildiğim kadarıyla ihtilafsız olarak mürseldir. Buhârî ve Müslim'de İbn Cureyc -Zeyd-Atâ-Câbir senediyledir: Buhârî, Eşribe, 74/11; Müslim, Eşribe, 36/5; no:16-19.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, İçecekler Ve İçkiler Kitabı
Konu: Çeşitli Meyve Sularının Karıştırılarak Şerbet Yapılışının Mekruh Oluşu[ve Birleştirilerek Şarap Yapılması Mekruh Olan Şeyler
2471-)
Ebû Katade el-Ensârî'den: «Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) kuru hurma şırası ile kuru üzüm şırasının ve taze hurma şırası ile alacalı koruk hurma şırasının karıştırılarak içilmesini yasakladı.» Buharî, Eşribe, 74/11; Müslim, Eşribe, 36/5, no:24,25.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, İçecekler Ve İçkiler Kitabı
Konu: Çeşitli Meyve Sularının Karıştırılarak Şerbet Yapılışının Mekruh Oluşu[ve Birleştirilerek Şarap Yapılması Mekruh Olan Şeyler
2472-)
İmâm-ı Mâlik der ki: Memleketimizdeki alimler de Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) yasakladığı için bunu kerih görmüşlerdir. Ahmed b. Hanbel ve Şafii'lerce de çoğunluğun görüşüne göre haramdır. Ebû Hanife ve Ebû Yusuf’a göre bunu içmede bir mahzur yoktur. Bunu birleştirerek içilmesinin yasaklanması, İslamın ilk yıllarında idi, ki daha ziyade bunun sebebi geçim darlığı ve bir çeşit şıra ile yeünilip diğerlerine de yardım edilmesini teşvik idi. (Sehârenfûrî, Bezlü'l-Mechud, c. 16, s. 37).
Kaynak: İmam Malik Muvatta, İçecekler Ve İçkiler Kitabı
Konu: Çeşitli Meyve Sularının Karıştırılarak Şerbet Yapılışının Mekruh Oluşu[ve Birleştirilerek Şarap Yapılması Mekruh Olan Şeyler