Fitnelerin Yaklaşması Ve Yecüc, Mecüc Seddinin Açılması Bâbı ile İlgili Hadisler

7416-) Bize Amru'n-Nâkıd rivâyet etti. ki): Bize Süfyan b. Uyeyne, Zührî'den, o da Urve'den, o da Zeyneb binti Ümmü Seleme’den, o da Ümmü Habibe'den, o da Zeyneb binti Cahş'dan naklen rivâyet etti ki, Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) uykusundan: başka ilâh yoktur! Yaklaşan serden vay Arabın haline! Bu gün Ye'cüc Me'cücün şeddinden şu kadarı açıldı.» diyerek uyandı. Süfyan eliyle on doğumu yapmıştır. Ben: Ya Resûlallah! Aramızda suleha varken biz helâk mı olacağız? dedim. Fısku fücur çoğaldığı vakit!» buyurdular.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Fitneler Ve Kıyâmet...
Konu: Fitnelerin Yaklaşması Ve Yecüc, Mecüc Seddinin Açılması Bâbı
7417-) Bize Ebû Bekr b. Ebî Şeybe ile Saîd b. Amr El-Eş'asî, Züheyr b. Harb ve İbnû Ebî Ömer rivâyet ettiler. (Dediler ki) ; Bize Süfyan, Zührî'den bu isnadla rivâyet etti. râviler Süfyan'dan gelen isnadda ziyâde yaparak şöyle dediler: Zeyneb biniti Ümmü Seleme'den, o da Habibe'den, o da Ümmü Habibe’den, o da Zeyneb binti Cahş'dan.»

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Fitneler Ve Kıyâmet...
Konu: Fitnelerin Yaklaşması Ve Yecüc, Mecüc Seddinin Açılması Bâbı
7418-) Bana Harmele b. Yahya rivâyet etti. ki): Bize İbn Vehb haber verdi. ki): Bana Yûnus, İbn Şihab'dan naklen haber verdi. ki): Bana Urve b. Zübeyr haber verdi. Ona da Zeyneb binti Ebî Seleme haber vermiş. Ona da Ümmü Habibe binti Ebî Süfyan haber vermiş ki, Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in zevcesi Zeyneb binti Cahş Şöyle dedi: Bir gün Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) korkarak yüzü kızarmış olduğu halde dışarı çıktı: başka İlâh yoktur! Yaklaşan serden vay Arabın haline! Bugün Ye'cüc Me'cüc şeddinden şunun kadarı açıldı.» diyordu. baş parmağı ile ondan sonra gelen parmağı halka yapmıştır. Zeyneb ki: Ben: Ya Resûlallah! Aramızda suleha varken biz helâk mı olacağız? dedim. Fısku fücur çoğaldığı vaki?!» buyurdular.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Fitneler Ve Kıyâmet...
Konu: Fitnelerin Yaklaşması Ve Yecüc, Mecüc Seddinin Açılması Bâbı
7419-) Bana Abdul-Melik b. Şuayb b. Leys de rivâyet etti. ki): Bana ba1 am dedemden rivâyet etti. ki): Bana UkayI b. Hâlid rivâyet etti. H. Amru'n-Nâkıd dahi rivâyet etti. ki): Bize Ya'kub b. İbrahim b. Sa'd rivâyet etti. ki): Bize babam Sâlih'den rivâyet etti. Her iki râvî İbn Şihab'dan, Yûnus'un, Zührî'den onun isnadıyle rivâyet ettiği hadîs gibi rivâyette bulunmuşlardır.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Fitneler Ve Kıyâmet...
Konu: Fitnelerin Yaklaşması Ve Yecüc, Mecüc Seddinin Açılması Bâbı
7420-) Bize Ebû Bekr b. Ebî Şeybe de rivâyet etti. ki): Bize Ahmed b. İshak rivâyet etti. ki): Bize Vüheyb rivâyet etti. ki): Bize Abdullah b. Tavus, babasından, o da Ebû Hüreyre'den, o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’den naklen rivâyet etti. Ye'cüc Me'cüc şeddinden şu kadar bir yer açıldı.» buyurmuşlar. Vüheyb eliyle doksan düğümü yapmış. hadîsi Buhârî «Kitâbu'l-Enbiya»'da ve «Kitâbu'l-Fiten» ile «Kitabu-Alâmetü'n-Nûbûvve»'de tahric etmiştir. hadîsde ikisi Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in zevcesi, ikisi de üvey kızı olmak üzere dört sahâbiye birbirlerinden rivâyette bulunmuşlardır ki: Böyle dört sahâbiyyenin içtima ettiği başka bir hadîs yoktur. Erkeklerden dört sahabenin birbirinden rivâyet ettikleri hadîsler vardır. Habibe, Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in üvey kızıdır. Ümmü'l-Mü'minîn, Ümmü Habibe (radıyallahü anh) bu kızı ilk kocası Abdullah b. Cahş'dan doğurmuştur. Zeyneb binti Ümmü Seleme dahi Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in üvey kızıdır. Hazret-i Ümmü Seleme bu kızı ilk kocası Ebû Seleme'den dünyaya getirmiştir. Me'cüc müfsit bir kavm olup, kıyâmete yakın zuhur edecekler yeryüzünde fitne fesat çıkaracaklardır. Kerîm'de bunlardan bahsedilmiş, onlardan zulüm gören insanların ricası üzerine Hazret-i Zülkarneyn'in aralarına bir set inşa ettiği bildirilmiştir. Hadîs-i şenf'de bu şeddin az bir kısmının açıldığı haber verilmektedir. Kıyâmete yakın sed yıkılacak ve Ye'cüc Me'cüc etrafa dağılacaklardır. Ye'cüc Me'cüc'ün kimin neslinden geldiği, şekil ve kıyafetleri, yiyip içmeleri, yapacakları tahribat vesaire hususunda pek mübalâğalı sözler söylenmiştir. Bu sözler sağlam delillere dayanmadıkları için burada onlara yer vermedik, habes kelimesini cumhûru ulemâ fısku fücur diye tefsir etmişlerdir. Bazıları bundan hassaten zina, bir takımları da zinadan doğan çocuklar kastedildiğini söylemişlerdir. Hadîsin zahiri mutlaktır. Binâenaleyh bütün günahlara âm ve şâmildir. Maksat günah ve kötülükler çoğaldığı vakit umumî bir helâk meydana geleceğini asîlerle beraber su-lehanm da helâk olacağını bildirmektir. halka yaparak şedden az bir yerin açıldığını Peygamber mi yoksa râvî mi işaret ettiği ihtilaflıdır. Zeyneb'in rivâyetinde eliyle işaret edenin Süfyân, Ebû Hüreyre rivâyetinde ise Vüheyb olduğu bildirildiğine göre, işaretin râvîler tarafından yapıldığı anlaşılıyor.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Fitneler Ve Kıyâmet...
Konu: Fitnelerin Yaklaşması Ve Yecüc, Mecüc Seddinin Açılması Bâbı