Hac Ve Umreyi Beraber Edâ Eden Yâni Hacc-ı Kıran Niyetiyle İhrama Giren ile İlgili Hadisler

3081-) ... Enes bin Mâlik (radıyallahü anh)'den; Şöyle demiştir: (Veda haccı yılı) Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in beraberinde Mekke'ye (gitmek üzere Medine'den yola) çıktık. Ben Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'den: bir umre'ye ve bir hacc'a niyetlendim,) buyruğunu işittim. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Hac Ve Umre İbâdeti Kitabı
Konu: Hac Ve Umreyi Beraber Edâ Eden Yâni Hacc-ı Kıran Niyetiyle İhrama Giren
3082-) - “... Enes (bin Mâlik) (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre;. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) (Veda haccında) : Bir umre ve bir hac ile emrine amadeyim (dâvetine icabet etmekteyim)) buyurmuştur. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Hac Ve Umre İbâdeti Kitabı
Konu: Hac Ve Umreyi Beraber Edâ Eden Yâni Hacc-ı Kıran Niyetiyle İhrama Giren
3083-) - “... Es-Subey bin Ma'bed (radıyallahü anh)’den; Şöyle demiştir: Hıristiyan bir adamdım. Sonra müslüman oldum ve hac ile umre (yani Hacc-i Kıran) niyetiyle ihrama girdim. Sonra Selmân bin Rebia ve Zeyd bin Suhân (radıyallahü anhümâ) Kadisiyye'de benim hac ve umre'nin her ikisi için de Lebbeyk duasını okumakta olduğumu işittiler. Bunun üzerine bu iki zât (bana işaretle) : adam devesinden daha idraksizdir (yani Hacc-ı îfrâdın daha faziletli olduğu bilincinden mahrumdur), dediler. Onlar bu sözleriyle sanki bana bir dağ yüklediler. (Yani sözleri bana çok ağır geldi). Sonra ben Ömer bin el-Hattâb (radıyallahü anh)'in yanına vardım ve olup biteni ona arz ettim. Bunun üzerine Ömer (radıyallahü anh) onlara yönelip kınamada bulundu. Sonra bana dönüp: Sen Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in sünnetine hidâyet olundun, sen Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in sünnetine hidâyet olundun (yani yaptığın iş O'nun sünnetine uygundur), dedi. Hişâm kendi rivâyetinde dedi ki: Şakîk: Ben ve Mesrûk çok kere gidip es-Subey bin Ma'bed'e bu olayı soruyorduk, demiştir. ..... senediyle de es-Subey bin Ma'bed (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre kendisi: Hırıstiyanlık dininden müslümanlığa yeni dönmüştüm. Müslümanlığı kabul edip (sünnet'e uymak için) gayret ve çalışmamda kusur etmedim. Sonra hac ve umre niyetiyle ihrama girdim (Yani Hacc-ı Kırân'a başladım), demiş ve yukarıdaki hadîsin mislini anlatmıştır. "

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Hac Ve Umre İbâdeti Kitabı
Konu: Hac Ve Umreyi Beraber Edâ Eden Yâni Hacc-ı Kıran Niyetiyle İhrama Giren
3085-) - “... Ebû Talha (radıyallahü anh)’den rivâyet edildiğine göre: (sallallahü aleyhi ve sellem) hac ve umre'yi beraber ifâ etti (yani hacc-ı kırân'ı edâ etti. ) bu bâbta rivâyet edilen hadisler, gerekse benzeri hadîsler Resûl-i Ekrem (Aleyhi's-salâtü ve's-selâm)'in Hacc-ı Kıran ettiğine açıkça delâlet ederler. Bu durum sahâbilerden bir cemaattan rivâyet edilmiştir. İbn-i Ömer, Âişe, Câbir, Ömer bin el-Hattâb, Ali, İmrân bin Husayn ve Süraka bin Mâlik (radıyallahü anhüm) anılan cemaattandır. Bundan önceki bâbta rivâyet edilen hadîslerin zahirine göre ise Resûl-i Ekrem (Aleyhi's-salâtü ve's-selâm) Hacc-ı İfrâd etmiştir. Hicretten sonra Resûl-i Ekrem (Aleyhi's-salâtü ve's-selâm)'in yalnız bir defa hacca gittiği sabittir. Bu da hicretin 10. yılı edilen meşhur Veda haccıdır.

Kaynak: Sünen-i İbn Mâce, Hac Ve Umre İbâdeti Kitabı
Konu: Hac Ve Umreyi Beraber Edâ Eden Yâni Hacc-ı Kıran Niyetiyle İhrama Giren