Her İki Ezan Arasında Bir Namaz Vardır Hadisi Bâbı ile İlgili Hadisler
1977-)
Bize Ebû Bekir b. Ebî Şeybe rivâyet etti. ki): Bize Ebû Üsâme ile Vekî', Kehmes'den rivâyet ettiler. ki: Bize Abdullah b. Büreyde, Abdullah b. Mugaffel El-Müzenî'den naklen rivâyet etti. ki: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): iki ezan arasında bir namaz vardır.» buyurdular. Bunu üç defa tekrarladı; üçüncüsünde «İsteyene...» dedi.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Yolcuların Namazı Ve ...
Konu: Her İki Ezan Arasında Bir Namaz Vardır Hadisi Bâbı
1978-)
Bize Ebû Bekir b. Ebî Şeybe rivâyet etti. ki): Bize Abdüla’lâ, Cüreyrî'den, o da Abdullah b. Büreyde'den, o da Abdullah b. Mugaffel'den, o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’den naklen bu hadîsin mislim rivâyet etti. Şu kadar var ki o: dileyene buyurdu.» demiştir. hadîsi Buhârî «Ezan» ve «Namaz» bahislerinde; Ebû Dâvûd, Tirraizî, Nesâî ve İbni Mâce, «Namaz» bahsinde muhtelif râvîlerden tahrîc etmişlerdir. iki ezân'dan murâd: Ezan ve ikaamet'dir. Burada iki ezanı zahirî mânâlarına hamletmeye imkân yokdur. Çünkü hakikatte iki ezan, iki vaktin girdiğini bildirmek için okunur, İki ayrı vakit arasında namaz kılmak ise farzdır. Hâlbuki bu hadîs «Dileyene!» kaydı ile muhayyerlik bildirmektedir. birinde Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Efendimizin bu sözü üç defa tekrarladığı; diğerinde dört def'â; Ebû Dâvûd'un rivâyetinde ise iki def'â söylediği bildiriliyor. (508-597): «Bu hadîsin fâidesi şudur ki: Namaz için okunan ezan, o namazdan başka her fiile manîdir zannedilebilir. İşte bu hadîs ezanla ikaamet arasında nafile kılmanın caiz olduğunu beyân eder.» demişdir.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Yolcuların Namazı Ve ...
Konu: Her İki Ezan Arasında Bir Namaz Vardır Hadisi Bâbı