Îla Karısına Yaklaşmama Yemini[8] ile İlgili Hadisler
1605-)
Cafer, babası Muhammed'den Rivâyet eder: Ali b. Ebî Talib derdi ki: kişi karısına yaklaşmamaya yemin ettiğinde talak meydana gelmez. Dört ay geçince bakılır, ya karısını boşar ya da cinsî münasebet yapmakla yeminini bozar, (keffaret verir) karısına yaklaşır. İmâm-ı Mâlik der ki: Fetva bizce de böyledir. Hanefî imamlarına göre, dört ay içerisinde yeminini bozarak karısına dönmezse, dört ayın bitmesiyle talak vaki olur.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Îla Karısına Yaklaşmama Yemini[8]
1606-)
Nafî'den Rivâyet edildi; Abdullah b. Ömer şöyle derdi: kimse karısına yaklaşmamaya yemin edip de üzerinden dört ay geçince bakılır: Ya karısını boşar, yahut ona dönerek yeminini bozar, keffaretini verir. Dört ay geçmeden ettiği yemin talak sayılmaz.»
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Îla Karısına Yaklaşmama Yemini[8]
1607-)
İbn Şihab'dan Rivâyet edildi: Saîd b. Müseyyeb ile Ebû Bekir b. Abdurrahman, karısına yaklaşmamaya yemin eden bir adam hakkında şöyle dediler: ay geçince kadın, ric'î talak ile boş olur. Kadın iddet beklerken kocasının dönme hakkı vardır.» Şeybanî,580
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Îla Karısına Yaklaşmama Yemini[8]
1608-)
İmâm-ı Mâlik'e şöyle Rivâyet edildi: Karısına yaklaşmamaya yemin eden bir adam hakkında Mervan b. Hakem: ay geçince kadın bir talak ile boş olur. Kadın iddet beklerken kocasının ric'at (dönme) hakkı vardır» diye hüküm verirdi. Şeybanî, 579
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Îla Karısına Yaklaşmama Yemini[8]
1609-)
Malik der ki: Bir adam karısına ilâ yaparsa bakılır, karısına dönmez de boşarsa (ric'i talak olur) iddeti içinde dönme hakkı vardır, iddet'i bitinceye kadar yaklaşmazsa talak bain olur. (Bu takdirde) dönme hakkı olmaz. Ancak (yaklaşmaması) hastalık, hapis gibi meşru özürlerden dolayı olursa karısına dönme hakkı devam eder. İddeti bitip bain talak ile boş olduktan sonra yeniden evlenir, yine dört ay geçinceye kadar karısına yaklaşmazsa bakılır, yeminini bozmazsa birinci yeminle talak bain olur, bir daha dönemez. Nikahlayıp, karısına yaklaşmadan boşandığı için de, karısı üzerinde bir iddet ve ric'at hakkı yoktur.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Îla Karısına Yaklaşmama Yemini[8]
1610-)
İmâm-ı Mâlik der ki: Karısına yaklaşmamaya yemin eden kimse dört ay geçince bakılır, boşarsa talak ric’i olur. İddeti içerisinde dönebilir. İddeti bitmeden dört ay geçerse talak vaki olmaz, iddeti bitinceye kadar dönebilir. Bu sırada dönmeden iddeti bitince talak bain olur ve bir daha dönemez. hususta işittiğimin en güzeli budur.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Îla Karısına Yaklaşmama Yemini[8]
1611-)
İmâm-ı Mâlik, karısına yaklaşmamaya yemin eden, sonra da bir talak ile boşayan ve boşama iddeti bitmeden dört ay geçen adam hakkında der ki: adam, yeminini bozarak keffaret vermemişse iki talak ile boşamış olur. Şayet boşama iddeti dört aydan önce biterse (bu durumda) adamın yemini boşama olmaz. Çünkü karısı ondan boş iken dört ay geçmiş olmaktadır.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Îla Karısına Yaklaşmama Yemini[8]
1612-)
İmâm-ı Mâlik der ki: Bir kimse karısına bir gün ya da bir ay yaklaşmamaya yemin eder de sonra dört aydan daha fazla (bir müddet) geçinceye kadar bekler (hanımına yaklaşmazsa), bu yemin, boşamayı gerektiren yemin olmaz. Boşamayı gerektiren yemin, (hanımına) dört aydan daha fazla yaklaşmamaya yemin eden kişinin yeminidir. Fakat dört ay ya da daha az karısına yaklaşmamaya yemin eden kimsenin yemini kanaatimce ilâ sayılmaz. Çünkü nazarı dikkata alınacak zaman, (yani dört ay) gelince yeminin gereği yerine gelmiş olur. Bir şey gerekmez.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Îla Karısına Yaklaşmama Yemini[8]
1613-)
İmâm-ı Mâlik der ki: Bir koca, karısı çocuğunu sütten kesinceye kadar ona yaklaşmamaya yemin ederse bu yemin ila sayılmaz. Nitekim bana ulaştığına göre Ali b. Ebi Talib'e bu mesele sorulduğunda bu yeminin ilâ olmayacağını ifade buyurmuşlardır.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Îla Karısına Yaklaşmama Yemini[8]