İnsandan Maada Hayvanın Yüzünden Başka Yerlerine Damga Vurmanın Cevazı, Zekat Ve Cizye Develerinde Bunun Mendüb Oluşu Bâbı ile İlgili Hadisler
5676-)
Bize Muhammed b. Müsennâ rivâyet etti. ki): Bana Muhammed b. Ebî Adiyy, İbn Avn'den, o da Muhammed'den, o da Enes'den naklen rivâyet etti. (Şöyle dedi): Ümmü Süleym doğurduğu vakit bana: Yâ Enes! Bu çocuğa bak! Sakın sen yarın sabah çiğnem yapması için Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e götürünceye kadar ona bir şey olmasın! dedi. Sabahleyin çocuğu götürdüm, bir de baktım Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bahçededir. Üzerinde Huveytî bir hamîsa olduğu halde fetih sırasında gelen develere damga vuruyor.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: İnsandan Maada Hayvanın Yüzünden Başka Yerlerine Damga Vurmanın Cevazı, Zekat Ve Cizye Develerinde Bunun Mendüb Oluşu Bâbı
5677-)
Bize Muhammed b. Müsennâ rivâyet etti. ki): Bize Muhammed b. Ca'fer rivâyet etti. ki): Bize Şu'be, Hişâm b. Zeyd'den rivâyet etti. ki): Enes anlatırken dinledim ki, annesi doğurduğu vakit çiğnem yapması için çocuğu Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’e götürmüşler. Enes ki: Bir de baktık Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) ağıldadır. Koyunlara damga vuruyor! Şu'be ki: Benim daha fazla bildiğime göre «kulaklarına» dedi.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: İnsandan Maada Hayvanın Yüzünden Başka Yerlerine Damga Vurmanın Cevazı, Zekat Ve Cizye Develerinde Bunun Mendüb Oluşu Bâbı
5678-)
Bana Züheyr b. Harb da rivâyet etti. ki): Bize Yahya b. Saîd, Şu'be'den rivâyet etti. ki): Bana Hişâm b. Zeyd rivâyet etti. ki): Enes'i şunu söylerken işittim: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in yanına bir deve ağılına girdik, kendisi koyun damgalıyordu, Râvi ki: Zannederim kulaklarından, dedi.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: İnsandan Maada Hayvanın Yüzünden Başka Yerlerine Damga Vurmanın Cevazı, Zekat Ve Cizye Develerinde Bunun Mendüb Oluşu Bâbı
5679-)
Bu hadîsi bana Yahya b. Habîb dahi rivâyet etti. ki): Bize Hâlid b. Haris rivâyet etti. H. Muhammed b. Beşşâr da rivâyet etti. ki): Bize Muhammed Yahya ve Abdurrahman hepsi Şu'be'den bu isnadla bu hadîsin mislini rivâyet ettiler.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: İnsandan Maada Hayvanın Yüzünden Başka Yerlerine Damga Vurmanın Cevazı, Zekat Ve Cizye Develerinde Bunun Mendüb Oluşu Bâbı
5680-)
Bize Harun b. Ma'ruf rivâyet etti. ki): Bize Velîd b. Müslim Evzâî'den, o da İshâk b. Abdillah b. Ebî Talha'dan, o da Enes b. Mâlik'den naklen rivâyet etti. Enes (Şöyle dedi): Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in elinde dağlama âleti olduğu halde gördüm. Zekât develerine damga vuruyordu. hadîsi Buhârî «Akîka» ve «libâs» bahislerinde tahrîc etmiştir. Yün veya ipekten yapılan dört köşe ve çizgili yaygıdır. ne olduğunu bilen yoktur. İbn Esir: «Ben bu kelimeyi araştırdım. Fakat bir mânâsını bulamadım,» demiştir. Bu kelime: Hûteniyye, Hûniyye, Hureysiyye, Havnebiyye, Huveysiyye, Cüveyniyye, Cevniyye, Hayberiyye ve Havletiyye şekillerinde de rivâyet edilmiştir. Kâdî îyâz Cevniyye ile Hureysiyye'den maada bu rivâyetlerin hepsinin hata ve tashif olduğunu söylemiştir. Cevniyye Cevn kabilesine mensub demektir. Yahut eşyanın siyah, beyaz veya kırmızı olan rengine mensub manasınadır. Çünkü Ârablar bu üç renge cevn derler. Bu kelimenin meşhur olan rivâyeti Cevniyyedir, Maksad da siyahlığıdır, .
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: İnsandan Maada Hayvanın Yüzünden Başka Yerlerine Damga Vurmanın Cevazı, Zekat Ve Cizye Develerinde Bunun Mendüb Oluşu Bâbı