Kadınların Nasıl Beyat Edecekleri Bâbı ile İlgili Hadisler

4941-) Bana Ebû't-Tâhir Ahmed b. Amr b. Şerh rivâyet etti. ki): Bize İbn Vehb haber verdi. ki): Bana Yûnus b. Yezîd haber verdi. ki): İbn Şihâb şunu söyledi: Bana Urve b. Zübeyr haber verdi ki, Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in zevcesi Âişe şunları söylemiş: kadınlar Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e hicret ettikleri vakit Allah (azze ve celle)'nin: Peygamber! Sana mü'min kadınlar Allah'a hiç bir şeyi şerîk koşmayacaklarına, çalmayacaklarına ve zina etmeyeceklerine dâir bey'at etmeye gelirlerse" Sûre-i Müntehine âyet: 12... Kavli ile —âyetin sonuna kadar— imtihan olunurlardı. Âişe (sözüne devamla) Şöyle dedi: kadınlardan bu şartı kim ikrar «derse mihneti ikrar etmiş, olurdu. Kadınlar bunu sözle ikrar ettikleri vakit Resûlülah (sallallahü aleyhi ve sellem) onlara: gidin! Sizin bey'atınızı kabul ettim!» derdi. Hayır! Vallahi Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in eli hiç bir kadının eline dokunmamıştır. O kadınlardan yalnız sözle bey'at alırdı. Âişe ki: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) kadınlardan, Allahü teâlâ'nın emrettiğinden başka hiç bir şey almamış; ve Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in avucu asla bir kadının avucuna dokunmamıştır. Onlardan bey'at aldığı zaman kendilerine sözle: kabul ettim!» derdi.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Emirlik
Konu: Kadınların Nasıl Beyat Edecekleri Bâbı
4942-) Bana Hârûn b. Saîd El-Eylî Ebû't-Tâhir de rivâyet ettiler. (Ebû't-Tâhir: Bize haber verdi tâbirini kullandı. Hârûn ise: Bize İbn Vehb rivâyet etti. Dedi.) ki): Bana Mâlik, İbn Şihâb'dan, o da Urve'den naklen rivâyet etti ki. ona da Âişe. kadınların bey'atını haber vermiş; ve: (sallallahü aleyhi ve sellem) eli ile hiç bir kadına dokun-mamıştir. Lâkin kadından bey'atı sözle alırdı. Onu sözle aldı da kadın da söz verdi mi «Git! Senin bey'atını aldım!» derdi. hadîsi Buhari «Şurût» ve «Talâk» bahislerinde tahrîc etmiştir. «İmtihan olunurlardı.» sözünden'fnurâd: Kendilerinden bey'-at ve söz alınırdı demektir. Nitekim: «Bu şartı kim ikrar ederse mihneti ikrar etmiş olurdu.» cümlesi de: «Âyetteki: şirk koşmamak, çalmamak ve zina etmemek şartını ikrar eden şer'î bey'atı yapmış olur» manasınadır.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Emirlik
Konu: Kadınların Nasıl Beyat Edecekleri Bâbı