Meni Gelmekle Kadına Yıkanmanın Vacib Olması Bâbı ile İlgili Hadisler

735-) - Bana Züheyr b. Harb rivâyet etti. ki): Bize Ömer b- Yûnus el Hanefî rivâyet etti. ki): Bize İkrimetü'bnü Ammâr rivâyet etti. ki: İshak b. Ebî Talha: Enes b. Mâlik bana şunu rivâyet etti dedi. Enes şöyle dedi. Süleym —ki bu kadın râvî İshâk’ın ninesidir— Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e gelerek Âişe;de onun yanında olduğu halde: Resûlüllah! Erkeğin uyku esnasında gördüğünü kadın da görür. Binaenaleyh erkeğin kendinde gördüğünü kadın da görüyor, demiş bunun üzerine Âişe: Ya Ümme Süleym kadınları kepaze ettin. Allah hayırını versin demiş. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Âişe'ye. «Bilâkis sen!.. (Bu söze sen daha lâyıksın.) Allah senin hayırını versin. Evet, ya Ummü Süheym kadın da bunu gördüğü zaman yıkanmalıdır.» buyurmuşlar.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Hayz
Konu: Meni Gelmekle Kadına Yıkanmanın Vacib Olması Bâbı
736-) - Bize Abbâs b. Velid rivâyet etti. ki): Bize Yezîd b. Zürey, rivâyet etti. ki): Bize Said, Katadeden naklen rivâyet etti. Onlara da Enes b. Mâlik rivâyet etmiş. Ona da Ümmü Süleym söylemiş ki kendisi Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e uykusu esnasında erkeğin gördüğünü gören kadının ne yapması lâzım geldiğini sormuş Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): «Kadın bunu görürse yıkansın.» buyurmuş. Ümmü Süleym ki: «Ben bundan utandım, (ama yine de) Bu olur mu? diye sordum» Nebiyyullah (sallallahü aleyhi ve sellem) «Evet! Ya benzerlik nereden oluyor. Erkeğin suyu (menisi) koyu beyazdır; kadının ise açık sarıdır. Bunlardan hangisi üstün yahut önce gelirse benzerlik ondan olur.» buyurdular.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Hayz
Konu: Meni Gelmekle Kadına Yıkanmanın Vacib Olması Bâbı
737-) - Bize Dâvûd b. Ruşeyd rivâyet etti. ki): Bize Salih b. Ömer rivâyet etti. ki): Bize Ebû Mâlik-i Eşcâî, Enes b. Mâlik'ten naklen rivâyet etti. Enes şöyle dedi: Bir kadın Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e uykusu esnasında erkeğin gördüğünü gören kadının ne yapması lâzım geldiğini sordu Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): «Erkekten gelen kadından da gelirse yıkansın.» buyurdular.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Hayz
Konu: Meni Gelmekle Kadına Yıkanmanın Vacib Olması Bâbı
738-) - Bize Yahya b. Yahya et-Temimî de rivâyet etti. ki): Bize Ebû Muâviye, Hişâm b. Urveden, o da babasından, o da Zeyneb binti Ebî Seleme'den, o da Ümmü Seleme'den naklen haber verdi. Ümmü Seleme şöyle dedi: Ümmü Süleym Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’e gelerek: Ya Resûlüllah! Şüphesiz ki Allah hak (ki beyân buyurmak) dan haya etmez. Acaba ihtilâm olduğu vakit kadına da gusül lâzım mı? diye sordu. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): «Evet! Suyu (meniyi) görürse lâzımdır.» buyurdular. Bunun üzerine Ümmü Seleme: Ya Resûlüllah kadın ihtilâm olur mu? dedi Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): «Allah hayrını versin. Ya çocuğu ona neden benziyor?» buyurdular.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Hayz
Konu: Meni Gelmekle Kadına Yıkanmanın Vacib Olması Bâbı
739-) - Bize Ebû Bekr b. Ebi Şeybe ile Züheyr b. Harb rivâyet ettiler. Dediler ki: Bize Vekî rivâyet etti. H. İbn Ebi Ömer de rivâyet etti. ki): Bize Süfyân rivâyet etti. Bunlar hep birden Hişâm b. Urveden bu isnadla bu hadîsin mânâca benzerini rivâyet etmişlerdir. Yalnız Süfyân: Seleme dedi ki ben kadınları rezîl ettin dedim» cümlesini ziyâde etmiştir.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Hayz
Konu: Meni Gelmekle Kadına Yıkanmanın Vacib Olması Bâbı
740-) - Bize Abdülmelik b. Şuayb b. Leys de rivâyet etti. ki): Bana babam dedemden rivâyet etti.. ki): Bana Ukayl b. Hâlid, İbn Şihab'dan rivâyet etti. İbn Şihâb Şöyle dedi: Bana Urvetü'bnü Zübeyr haber verdi ona da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in zevcesi Âişe (radıyallahü anha) haber vermiş ki Ümmü Süleym - yani Ümmü Benî Ebî Talha - Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in yanına girmiş... Âişe Hişâm hadisi mânâsında rivâyette bulunmuş; Yalnız bu hadiste: «Râvî şunu söylemiş: dedi ki: Ben de ona: Yazık sana! hiç kadın bunu görür mü? dedim cümlesi vardır.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Hayz
Konu: Meni Gelmekle Kadına Yıkanmanın Vacib Olması Bâbı
741-) - Bize İbrahim b. Mûsâ er-Râzî ile Sehl b. Osman ve Ebû Küreyb rivâyet ettiler. Lâfız Ebû Küreybindir. Sehl «haddesenâ» tabirini kullandı, ötekiler: «Bize İbn Ebî Zâide, babasından, o da Mus'ab b. Şeybe'den, o da müsâfî' b. Abdillâh dan o da Urvetübnü Zübeyr'den, o da Âişe'den naklen haber verdi dediler. Âişe şöyle dedi: «Bir Hanım Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'e Kadın ihtilâm olurda suyu görürse yıkanacak mı? diye sordu. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): «Evet» cevabını verdi Âişe kadına: «Allah hayrını versin. Kahrolası!» dedi. Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): «Bırak onu. Benzerlik bundan başka bir sebepten mi olur? Kadının suyu erkeğin suyuna galip gelince çocuk dayılarına benzer; erkeğin suyu kadınınkine galip gelirse çocuk amcalarına benzer.» buyurdular.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Hayz
Konu: Meni Gelmekle Kadına Yıkanmanın Vacib Olması Bâbı