Müminin Bir Bağırsak İçine, Kafirin İse Yedi Bağırsağa Yemesi Bâbı ile İlgili Hadisler
5493-)
Bize Züheyr b. Harb ile Muhammed b. Müsennâ ve Ubeydullah b. Saîd rivâyet ettiler. (Dediler ki): Bize Yahya (Bu zât Kattan'dır), Ubeydullah'dan naklen haber verdi. ki): Bana Nâfi' İbnü Ömer'den, o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'den naklen haber verdi: yedi bağırsak içine, mü'min ise bir bağırsağa yer.» buyurmuşlar.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, İçkiler
Konu: Müminin Bir Bağırsak İçine, Kafirin İse Yedi Bağırsağa Yemesi Bâbı
5494-)
Bize Muhammed b. Abdillah b. Nümeyr de rivâyet etti. ki): Bize babam rivâyet etti. H. Ebû Bekr b. Ebî Şeybe dahi rivâyet etti. ki): Bize Ebû Üsâme ile İbn Nümeyr rivâyet ettiler. (Dediler ki): Bize Ubeydullahrivâyet ettilet. H. Muhammed b. Râfi' ile Abd b. Humeyd de Abdürrezzâk'dan rivâyet ettiler. ki): Bize Ma'mer, Eyyûb'dan naklen haber verdi, her iki râvi Nâfi'den, o da İbn Ömer'den, o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'den bu hadîsin mislini rivâyet etmişlerdir.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, İçkiler
Konu: Müminin Bir Bağırsak İçine, Kafirin İse Yedi Bağırsağa Yemesi Bâbı
5495-)
Bize Ebû Bekr b. Hallâd El-Bahilî de rivâyet etti. ki): Bize Muhammed b. Ca'fer rivâyet etti. ki): Bize Şu'be Vâkid b. Muhammed b. Zeyd'den rivâyet etti. O da Nâfi'i şöyle derken işitmiş: İbn Ömer bir fakir gördü de önüne tekrar tekrar yiyecek koymaya başlads. O da çok yemeye başladı. Bunun üzerine: Bu benim yanıma girmemelidir. Çünkü ben Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'i: yedi bağırsak içine yemeli yer.» buyururken İşittim, dedi.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, İçkiler
Konu: Müminin Bir Bağırsak İçine, Kafirin İse Yedi Bağırsağa Yemesi Bâbı
5496-)
Bana Muhammed b. Müsenna rivâyet etti. ki): Bize Abdurrahman, Süfyan'dan, o da Ebû'z-Zübeyr'den, o da Câbir ile İbn Ömer'den naklen rivâyet etti ki, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): bir bağırsağa yer; kâfirse yedi bağırsağa yer.» buyurmuşlar.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, İçkiler
Konu: Müminin Bir Bağırsak İçine, Kafirin İse Yedi Bağırsağa Yemesi Bâbı
5497-)
Btze İbn Nümeyr de rivâyet etti. ki): Bize babam rivâyet etti. ki): Bize Süfyan, Ebû'z-Zübeyr'den, o da Câbir'den, o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’den naklen bu hadîsin mislini rivâyet etti. Ama İbn Ömer'i anmadı.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, İçkiler
Konu: Müminin Bir Bağırsak İçine, Kafirin İse Yedi Bağırsağa Yemesi Bâbı
5498-)
Bize Ebû Küreyb Muhammed b. Alâ' rivâyet etti. ki): Bize Ebû Üsâme rivâyet etti. ki): Bize Büreyd dedesinden, o da Ebû Mûsa'dan, o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’den naklen rivâyet etti: bir bağırsak içine yer; kâfirse yedi bağırsak içine yer.» buyurmuşlar.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, İçkiler
Konu: Müminin Bir Bağırsak İçine, Kafirin İse Yedi Bağırsağa Yemesi Bâbı
5499-)
Bize Kuteybe b. Saîd rivâyet etti. ki): Bize Abdiilazîz (yani İbn Muhammed), Alâ'dan, o da babasından, o da Ebû Hüreyre'den, o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’den naklen yukarkilerin hadîsi gibi rivâyette bulundu.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, İçkiler
Konu: Müminin Bir Bağırsak İçine, Kafirin İse Yedi Bağırsağa Yemesi Bâbı
5500-)
Bana Muhammed b. Râfi' rivâyet etti. ki): Bize İshâk b. îsa rivâyet etti. ki): Bize Mâlik, Süheyl b. Ebî Sâlih'den, o da babasından, o da Ebû Hüreyre'den naklen haber verdi ki, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) kendisine kâfir bir misafir göndermiş. Ve Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ona bir koyun sağılmasını emir buyurmuş. Koyun sağılmış, kâfir süt kabını (tamamca) içmiş. Sonra başka bir kab getirilmiş onu da içmiş, sonra başkası getirilmiş onu da içmiş. Ta ki yedi koyunun sütünü içmiş. Sonra sabahladığında müslüman olmuş. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) onun için (yine) bir koyun sağılmasını emir buyurmuş, fakat onun sütünü tamamıyle içememiş. Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ı bir bağırsağa İçer; kâfir ise yedi bağırsağa içer.» buyurmuşlar. hadisleri Buhârî «Et'ıme» bahsinde; Ebû Hüreyre rivâyetini Nesâî «Velîme»'de; İbn Mâce «Kitâbu'l-Et'ıme»'-de tahrîc etmişlerdir. bu hadîslerden murad ne olduğunda ihtilâf etmişlerdir. Bâzılarına göre maksad darb-î meseldir. Bu darb-ı mesel'de mü'minin dünyaya gönül vermediği, kâfirin ise ona sımsıkı sarıldığı belirtilmektedir. Bazıları: «Burada maksad mü'minin yemeğe besmele ile başlamasıdır. Bundan dolayı şeytan ona ortak olamaz. Kâfir de besmele olmadığı için şeytan onun yemeğine iştirak eder. Bu sebeple çok yer» demişlerdir. Bir takım ulemâ tabiblerin mide ile beraber insanda yedi bağırsak olduğunu söylediklerini; işte aç gözlü kâfir besmele de çekmediği için bunların yedisini de doldurmadan doymadığını; mü'min muktesid olduğu ve besmele çektiği için, ona bir bağırsak dolusu yemeğin kâfi geldiğini söylemişlerdir. umumî değil de bazı mü'rninlerle bazı kâfirler hakkında vârid olması da mümkündür. Bu hususta daha başka sözler de söylenmiştir. rivâyetlerden maksat dünya varlığının azı ile kanâat etmeye teşvik az yemenin güzel ahlâktan ma'dud olduğunu, çok yemenin ise bunun zıddına delâlet ettiğini göstermektir. İbn Ömer Hazretlerinin çok süt İçen misafiri için: «Bu benim yanıma girmemelidir» demesi misafir küffara benzediği içindir. Böylesi ile bir zaruret ve hacet yokken düşüp kalkmak kerih görülmüştür. Bir de böyle bir kişinin içeceği sütle bir cemâatin ihtiyacını görmek mümkündür. Yedî koyunun sütünü içen ve ertesi sabah müslüman olan bu zâtın Sümâme b. Üsa1 olduğu rivâyet edilmiştir. Maamafih Nabra b. Ebi Nadra. Ebû Gazvan ve daha başka isimde biri olduğunu söyleyenler de vardır.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, İçkiler
Konu: Müminin Bir Bağırsak İçine, Kafirin İse Yedi Bağırsağa Yemesi Bâbı