Namazdan Önce Ve Sonra Yapılan İşlerle İlgili Diğer Rivâyetler ile İlgili Hadisler

461-) İbn Ömer'den: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), evinde öğlenin farzından önce ve sonra ikişer, akşamın farzından sonra evinde iki rekât sünnet kılardı. Yatsı namazının farzından sonra da iki rekât sünnet lalardı. Cuma namazının farzından sonra mescitte hiç sünnet kılmazdı. Odasına döner, orada iki rekâtlı bir namaz kılardı. Buhârî, Cum'a, 11/39; Müslim, Salâtu'l-Musafirîn, 6/104.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazdan Önce Ve Sonra Yapılan İşlerle İlgili Diğer Rivâyetler
462-) Ebû Hüreyre'den: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: «Siz namazda sadece kıble (arafını mı gördüğümü zannediyorsunuz! Allaha yemin ederim ki sizin ne huşunuz ne de rükûunuz bana gizli değildir. Ardımda ne yaptığınızı da mutlaka görüyorum.» Buhârî, Salât, 8/40; Müslim, Salât, 4/109

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazdan Önce Ve Sonra Yapılan İşlerle İlgili Diğer Rivâyetler
463-) Abdullah b. Ömer'den: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Küba mescidine bazan yürüyerek, bazan da binekli olarak giderdi. Buhârî, Salât fi Mescid Mekke ve’l-Medine, 20/4; Müslim, Hacc, 15/97.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazdan Önce Ve Sonra Yapılan İşlerle İlgili Diğer Rivâyetler
464-) Numan b. Mürre'den: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), içki içen ve hırsızlık yapanlar hakkında âyetler nazil olmadan önce: İçki içen, hırsızlık yapan ve zina eden hakkındaki görüşünüz nedir?» dîye sordu. Ashab da: ve Resulü daha iyi bilir.» diye karşılık verdi. Bunun üzerine şöyle buyurdu: de günahtır, hepsinin de cezası vardır. Hırsızlığın en kötüsü namazdan çalanın hırsızlığıdır.» Bu söz üzerine ashap: İnsan namazdan nasıl çalar, Ya Resûlallah (sallallahü aleyhi ve sellem)?» diye sordu. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): Rükû ve sücudda tadil-i erkâna uymayarak, rükû ve sücudu acele yaparak» cevabını verdi. İbn Abdilber der ki: "en-Nu'man b. Mürre'den mürsel olarak Rivâyetinde Malik'in ravileri ihtilaf etmemiştir. Ebu Hureyre ve Ebu Saîd yoluyla sahih-müsned bir hadistir

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazdan Önce Ve Sonra Yapılan İşlerle İlgili Diğer Rivâyetler
465-) Hişam, babası Urve'den naklediyor: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: «Namazlarınızdan bazısını (nafile namazları) evlerinizde kılınız.» İbn Abdilber derki: Bu hadis, hepsine göre Muvatta'da mürseldir. Nafi, İbn Ömer yoluyla Rivâyet etmiştir. Salât, 8/52; Müslim, Salâtu'l-musafirîn, 6/208

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazdan Önce Ve Sonra Yapılan İşlerle İlgili Diğer Rivâyetler
466-) Abdullah b. Ömer'den: Hasta olan bir kimse secde yapacak durumda değilse alnına bir şey kaldırmaz. Başı ile ima ederek secdesini yapar,

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazdan Önce Ve Sonra Yapılan İşlerle İlgili Diğer Rivâyetler
467-) Rebia b. Ebî Abdurrahman'dan: Abdullah b. Ömer mescide geldiği zaman cemaat namazı kılmış idi. Bunun üzerine o hiç sünnet kılmadan hemen farzdan başladı. Abdullah b. Ömer'in sünneti kılmayıp farzı kılışı, sünnetin bazen terk edileceğinin caiz olduğunu bildirmek için yahut vakit daraldığı için olsa gerek. Yoksa Ashabı kiram bütün sünnetleri dikkat ve itinayla eda ederlerdi

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazdan Önce Ve Sonra Yapılan İşlerle İlgili Diğer Rivâyetler
468-) Nâfi'den: Abdullah b. Ömer namaz kılan bir adama uğrayarak ona selâm verdi. Adam (ve aleyküm selâm, diyerek) selâmı aldı. Bunun üzerine Abdullah b. Ömer adama dönerek şöyle dedi: «Namaz kılarken sizden birine selâm verildiği zaman (ve aleyküm selâm diyerek) selâm almasın, el işaretiyle alsın. Bu, İslam'ın başlangıcında idi. Daha sonra namaz kılana selam vermek ve onun selam alması yasaklanmıştır

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazdan Önce Ve Sonra Yapılan İşlerle İlgili Diğer Rivâyetler
469-) Abdullah b. Ömer'den: Kim sünnet namazı kılmayı unutur da cemaatle namaz kılarken hatırlarsa, imam selâm verdikten sonra unuttuğu namazı kılsın, daha sonra son sünneti kılsın.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazdan Önce Ve Sonra Yapılan İşlerle İlgili Diğer Rivâyetler
470-) Vâsi b. Habban anlatıyor: Namaz kılıyordum, Abdullah b. Ömer de arkasını kıble duvarına dayamış duruyordu. Namazını bitirince solumdan dönerek yanına gittim. «Sağından niçin dönmedin?» diye sordu. «Seni gördüm, onun için döndüm.» dedim. İyi yaptın. Bazıları namazı bitirince sağından dön der. Sen namaz kıldığında istediğin taraftan dön; ister sağından dön, isterse solundan dön.» Bu hadiste bahsedilen dönmekten maksat, imam veya cemaatten birinin namazı bitirdikten sonra yüzünü cemaate döndürmesidir. Bu hadise göre, sağdan veya soldan dönmek caizdir. Fakat bu hususta diğer hadislere bakınca, sağdan dönmenin daha efdal olduğu anlaşılıyor. dedi.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazdan Önce Ve Sonra Yapılan İşlerle İlgili Diğer Rivâyetler
471-) Hişam b. Urve'nin babası muhacirlerden bir zâttan naklediyor: Abdullah b. Amr b. As'a: Deve ağılında namaz kılabilir miyim?» diye sordum. Abdullah: Fakat koyun ağıllarında kılabilirsin.» cevabını verdi. İbn Abdilber der ki; "Böyle bir farklılık, akılla (rey ile) anlaşılmaz." er-Berâ'dan merfu olarak Rivâyet edilmiştir. (Ebu Davud, Salât, 2/25).

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazdan Önce Ve Sonra Yapılan İşlerle İlgili Diğer Rivâyetler
472-) Sâî'd b. Müseyyeb'den: Bütün rekâtlarında oturulan hiç bir namaz ve namazın (iki rekâtlık) sünneti yoktur. Ancak, bir rekâtına yetişilemeyen akşam namazının farzı müstesnadır!

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Seferde Namazları Kısaltma
Konu: Namazdan Önce Ve Sonra Yapılan İşlerle İlgili Diğer Rivâyetler