Namazı Terk Eden Kimsenin Durumu Nedir? ile İlgili Hadisler
2827-)
Câbir (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdular ki: “İman ile küfür arasında namazı terk etmek vardır.” (Müslim, İman: 35)
Kaynak: Sünen-i Tirmizî, 6: İman Bölümleri
Konu: Namazı Terk Eden Kimsenin Durumu Nedir?
2828-)
A’meş (radıyallahü anh)’den aynı senedle bu hadisin bir benzerini rivâyet ederek şöyle demiştir: “Kul ile küfür ve şirk arasında namazı terk etmek vardır.” (Müslim, İman: 35; İbn Mâce, İkame: 77) Bu hadis hasen sahihtir. Ebû Sûfyân’ın ismi Talha b. Nafi’dir.
Kaynak: Sünen-i Tirmizî, 6: İman Bölümleri
Konu: Namazı Terk Eden Kimsenin Durumu Nedir?
2829-)
Câbir (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: “Kul ile küfür arasında namazı terk etmek vardır.” (Müslim, İman: 35; İbn Mâce, İkame: 77) Bu hadis hasen sahihtir. Ebû’z Zübeyr’in ismi Muhammed b. Müslim b. Tedrüstür.
Kaynak: Sünen-i Tirmizî, 6: İman Bölümleri
Konu: Namazı Terk Eden Kimsenin Durumu Nedir?
2830-)
Büreyde (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: “Bizimle münafık, müşrik ve kafirler arasındaki fark namazdır. Kim onu terk ederse kafir olur.” (Müslim, İman: 35; İbn Mâce, İkame: 77) konuda Enes ve İbn Abbâs’tan da hadis rivâyet edilmiştir. Bu hadis hasen sahih garibtir.
Kaynak: Sünen-i Tirmizî, 6: İman Bölümleri
Konu: Namazı Terk Eden Kimsenin Durumu Nedir?
2831-)
Tabiinden, Abdullah b. Şakîk el Ukaylî (radıyallahü anh) şöyle diyor: “Muhammed’in ashabı namazdan başka amellerden hiçbirinin terk edilmesini küfür saymazlardı ancak namazın terk edilmesini küfür sayarlardı.” (Müslim, İman: 35; İbn Mâce, İkame: 77) diyor ki: Ebû Mus’ab el Medinî’den işittim diyordu ki: İman, sözden ibarettir diyen kimse tevbe etmeye çağrılır. Tevbe etmezse na âla, değilse kafası uçurulur.
Kaynak: Sünen-i Tirmizî, 6: İman Bölümleri
Konu: Namazı Terk Eden Kimsenin Durumu Nedir?