Namazınız İçin Güneşin Doğmasını Ve Batmasını Aramayın! ile İlgili Hadisler
1968-)
Bize Muhammed b. Hatim rivâyet etti. ki): Bize Behz rivâyet etti. ki): Bize Vüheyb rivâyet etti. ki): Bize Abdullah b. Tâvûs, babasından, o da Âişe'den naklen rivâyet etti. Âişe şöyle dedi: velim etmiş; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) namaz için ancak güneşin doğması ve batması zamanlarının kollanmasını yasak et-mişdir.»
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Yolcuların Namazı Ve ...
Konu: Namazınız İçin Güneşin Doğmasını Ve Batmasını Aramayın!
1969-)
Bize Hasenü'l-Hulvânî rivâyet etti. ki): Bize Abdürrazzâk rivâyet etti. ki): Bize Ma'mer, İbnİ Tâvûs'dan, o da babasından, o da Âişe'den naklen haber verdi ki, Şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ikindiden sonra (kılmakna olduğu) iki rek'ât nafileyi hiç bırakmamışdır. diyor ki: Âişe: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): doğmasını ve batmasını kollayıp da, namazı o zaman kılmayın!» buyurdular; dedi. vehmetmiş...» sözü ile Hazret-i Âişe, Ömerübnü'l-Hattâb (radıyallahü anh)'ı kasdetmişdir. Çünkü Hazret-i Ömer mutlak sûretde ikindiden sonra namaz kılmanın memnu olduğunu rivâyet et-mişdi. Hazret-i Âişe bunu vehm olarak vasıflandırmış; yasak edilen şeyin yalnız teharrî olduğunu bildirmişdir. îyâz diyor ki: «Âişe'nin bu sözü söylemesi, bizzat kendisi Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in ikindi namazından sonra iki rek'ât nafile kılardığım rivâyet ettiği içindir. Hâlbuki Ömer’ın rivâyet ettiği hadisi Ebû Saîd ile Ebû Hüreyre de rivâyet etmişlerdir. Hattâ Müslim'in bir rivâyetinde, İbri Abbâs bu hadîsi bir çok zevatın haber verdiklerini söylemişdır.» (631-676), iki rivâyetin aralarını cemi' için teharrî rivâyetinin farz namazı kasden o vakte geciktirmeye; mutlak nehyin ise sebepsiz nafilelere hamledildiğini söylemişdir.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Yolcuların Namazı Ve ...
Konu: Namazınız İçin Güneşin Doğmasını Ve Batmasını Aramayın!