Öldürme Ve Başka Sebeplerle Durumu Belli Olmayanlar: ile İlgili Hadisler

1486-) Rabîa b. Ebî Abdirrahman'ın âlimlerin çoğundan Rivâyet ettiğine göre Cemel, Sıffîn ve Harre savaşlarında öldürülenler birbirlerine vâris olamadılar. Sonra Kudeyd savaşı oldu, onlar da birbirlerine vâris olamadılar. Şu kadar var ki akrabasından önce öldüğü bilinenlerin aralarında veraset geçerli olur.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Feraiz (miras) Kitabı
Konu: Öldürme Ve Başka Sebeplerle Durumu Belli Olmayanlar:
1487-) İmâm-ı Mâlik der ki: ihtilaf edilmeyen ve beldemizin (Medine'nin) tüm âlimlerince kesin olan hüküm şudur: boğulma veya öldürülmek ya da ölümün diğer çeşitleriyle ölen ve birbirinin vârisi olan herkes hakkında da uygulanan hüküm böyledir. Hangisinin önce öldüğü bilinmediği zaman katiyen biri diğerine vâris olamaz. Mirasları öteki vârislerinin olur. Hayatta kalan vârisleri bunların her birine vâris olabilirler.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Feraiz (miras) Kitabı
Konu: Öldürme Ve Başka Sebeplerle Durumu Belli Olmayanlar:
1488-) İmâm-ı Mâlik der ki: Hangisinin önce öldüğü belli olmayan bir kişinin diğer bir kişiye vâris olması doğru olmaz. Hangisinin önce öldüğü ilmen ve şahitlerle kesinleşirse birbirlerine vâris olurlar. Zira bir köle ve efendisi -ki bu köleyi efendisinin babası azat etmiştir- ölünce efendisinin çocukları «onun vârisi babamızdır» derler, azatlı kölenin önce öldüğü bilinmiyor ve şahitlik de edilmiyorsa bu çocukların o köleye vâris olma hakları yoktur. Ona sadece hayatta kalan en yakın akrabaları vâris olurlar.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Feraiz (miras) Kitabı
Konu: Öldürme Ve Başka Sebeplerle Durumu Belli Olmayanlar:
1489-) İmâm-ı Mâlik der ki: Aşağıdaki mesele de buna benzer: baba bir, iki kardeş ölmüştür. Birinin çocuğu var, diğerinin çocuğu yoktur. Her ikisinin de baba bir erkek kardeşleri vardır. Bunlardan hangisinin önce öldüğü de bilinmemektedir. Çocuğu olmayan kardeşin mirası, baba bir kardeşinin olur. Ana baba bir kardeşinin çocuklarının mirastan hiç hakları yoktur.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Feraiz (miras) Kitabı
Konu: Öldürme Ve Başka Sebeplerle Durumu Belli Olmayanlar:
1490-) İmâm-ı Mâlik der ki: Yukarıdakilere benzeyen bir başka mesele de şudur: ve erkek kardeşinin oğlu veya erkek kardeşinin kızıyla amcası ölmüş olup hangisinin önce öldüğü bilinmemektedir. Bu durumda amca, erkek kardeşin kızına; erkek kardeşin oğlu halaya vâris olamazlar.

Kaynak: İmam Malik Muvatta, Feraiz (miras) Kitabı
Konu: Öldürme Ve Başka Sebeplerle Durumu Belli Olmayanlar: