Oruçlunun Kan Aldırması Konusunda Ruhsat ile İlgili Hadisler

2374-) İbn Abbâs (radıyallahü anh)'dan rivâye tedüdiğine göre, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) oruçlu iken kan aldırmıştır. tıp 11; Tirmizî, savm 59, 61; İbn Mâce, sıyâm 18; muvatta sıyâm 30, 32; Beyhâkî, es-Sünenü'l-kübrâ, IV, 268. Dâvûd der ki: Vüheyb b. Halid bu hadîsin benzerini aynı isnadla Eyyûb'dan, Cafer b. Rabîa ve Hişam yani İbn Hassan da İkrime vasıtasıyla İbn Abbâs'dan rivâyet etmişlerdir.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Oruç Bölümü
Konu: Oruçlunun Kan Aldırması Konusunda Ruhsat
2375-) İbn Abbâs (radıyallahü anh)'dan rivâyet edildiğine göre, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ihramda oruçlu iken hacamat aleti ile kan aldırmıştır. savm 32; Tirmizî, savm 60; İbn Mâce, sıyâm 18; Nesâî, hac 92, 93, 95.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Oruç Bölümü
Konu: Oruçlunun Kan Aldırması Konusunda Ruhsat
2376-) Abdurrahman b. Ebî Leylâ, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'ın ashabından bir zâtın şöyle dediğini rivâyet etmiştir; Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ashabına şefkat olarak (oruçlu iken) kan aldırmayı ve iftar etmeden üst üste oruç tutmayı men' etti, ama bu iki şeyi devamlı haram kılmadı. Ashâb Resûlüllah'a; Resûlüllah sen orucu sahura kadar uzatıyorsun, dediler. Ben sahura kadar uzatırım; ama Rabbim bana yedirir ve içirir" , buyurdu. b. Hanbel, İV,.314, 315; Beyhakî, es-Sünenü’l-kübrâ, IV, 263.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Oruç Bölümü
Konu: Oruçlunun Kan Aldırması Konusunda Ruhsat
2377-) Enes (b. Mâlik radıyallahü anh)' şöyle demiştir: Biz (sahâbîler) oruçlu iken kan aldırmayı, sadece meşakkate düşmemek için (meşakkatten korkarak) terkederdik. savm 32.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Oruç Bölümü
Konu: Oruçlunun Kan Aldırması Konusunda Ruhsat