Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Acemlere Mektup Yazmak İstediği Vakit Yüzük Edinmesi Hakkında Bir Bab ile İlgili Hadisler

5601-) Bize Muhammed b. Müsennâ ile İbn Beşşâr rivâyet ettiler. İbn Müsennâ ki) ; Bize Muhammed b. Câ'fer rivâyet etti. ki): Bize Şu'be rivâyet etti. ki): Katâde'yi Enes b. Mâlik'den hadîs rivâyet ederken dinledim. Enes (Şöyle dedi): Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Romalılara mektup yazmak istediği vakit ashab: Onlar mühürsüz mektub okumazlar, dediler. Bunun üzerine Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) gümüşten bir yüzük edindi. Ben onun beyazını Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in elinde hâlâ görüyor gibiyim nakşı «MuhammedürResûlüllah» idi.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Acemlere Mektup Yazmak İstediği Vakit Yüzük Edinmesi Hakkında Bir Bab
5602-) Bize Muhammed b. Müsennâ rivâyet etti. ki): Bize Muâz b. Hişâm rivâyet etti. ki): Bana babam, Katâde'den, o da Enes'den naklen rivâyet etti ki: Nebiyullah (sallallahü aleyhi ve sellem) Acemlere mektub yazmak istemişti. Kendisine: Acemler üzerinde mührü olmayan mektubu kabul etmezler, dediler. Bunun üzerine gümüşten bir yüzük yaptırdı. Enes: «Onun elinde yüzüğün beyazını hala görür gibiyim.» demiş.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Acemlere Mektup Yazmak İstediği Vakit Yüzük Edinmesi Hakkında Bir Bab
5603-) Bize Nasr b. Alî El-Cehdamî rivâyet etti. ki): Biz Nuh b. Kays, kardeşi Hâlid b. Kays'dan, o da Katâde'den, o da Enes'de naklen rivâyet etti ki: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) Kisra il Kayser'e ve Necâşi'ye mektub yazmak istemiş de (kendisine): Onlar mühürsüz mektub kabul etmezler, denilmiş. Bunun üzerin Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) gümüşten halka bir yüzük yaptırmış, üzerinde «Muhammedürresûlüllah» cümlesini nakşettirmiş. hadîsi Buhârî «Kitâbu'l-ilim», «Kitâbu'l-Cihad», «Kitâbu’l Libâs» ve «Kitâbu'l-Ahkâm»'da; Nesâî «Zinet», «Siyer», «İlim» ve «Tefsir» bahislerinde muhtelif râvilerden tahric etmişlerdir. muhtelif rivâyetlerindeki Acemlerden, Romalılardan murat onların hükümdarılan olduğu Bâbımızın son rivâyetinde tasrih edilmiştir. Demek oluyor ki: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) Acen Kisra'sına, Roma Kayser'ine ve Habeş Necâşi'sint hak dine davet için mektuplar yazmak istemiş, kendisine bunların mü hürsüz mektup kabul etmedikleri söylenmiştir. Mühürsüz mektup kabu etmemelerinin sebebi, sırları meydana çıkacağından korkmaları, bir de onlara arzedilecek bir şeyi kimsenin bilmemesi lâzım geldiğine tenbih etmek istemeleridir. Burada şöyle bir suâl hatıra gelebilir: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) yazı yazmayı biimezdi. Halbuki burada mektup yazdığından bahsedilmektedir. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in sonraları yazı yazmayı öğrenerek kendi eliyle yazdığı rivâyet olunmuştur. Yazmadığı sabit olmuş olsa, bu sefer hadîste isnadı mecazi yapılmış olur. Yani emredip başkasına yazdırdığı için yazma işi mecazen âmir'e isnad olunur. Nitekim: Kıral mektup yazdı denilir ki, kâtibine yazdırdı manasınadır. Mecaza karine örfdür. Çünkü örfü âdete göre Kıra! mektubu kendi yazmaz, kâtibine yazdırır.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Acemlere Mektup Yazmak İstediği Vakit Yüzük Edinmesi Hakkında Bir Bab