Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Kokusunun Güzel, Cildinin Yumuşak Oluşu Ve Kendisine Dokunmakla Teberrük Edilmesi Bâbı ile İlgili Hadisler

6197-) Bize Amr b. Hammad b. Talhate'l-Kannâd rivâyet etti. ki): Bize Esbât (bu zât İbn Nasr El-Hemdâni'dir.) Sımâk'den, o da Câbir b. Semura'dan naklen rivâyet etti. Câbir Şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'le birlikte ilk namazı kıldım. Sonra ailesinin yanına çıktı, onunla birlikte ben de çıktım. Derken onu bir takım çocuklar karşıladılar. Onların her birinin yanağına teker teker dokunmaya başladı. Bana gelince benim yanağıma da dokundu. Elinde Öyle serinlik veya koku duydum ki: Sanki onu kokucu sepetinden çıkarmıştı.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Faziletler
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Kokusunun Güzel, Cildinin Yumuşak Oluşu Ve Kendisine Dokunmakla Teberrük Edilmesi Bâbı
6198-) Bize Kuteybe b. Saîd rivâyet etti. ki): Bize Ca'-fer b. Süleyman, Sâbit'den, da Enes'den naklen rivâyet etti. H.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Faziletler
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Kokusunun Güzel, Cildinin Yumuşak Oluşu Ve Kendisine Dokunmakla Teberrük Edilmesi Bâbı
6199-) Bana Züheyr b. Harb da rivâyet etti. Lâfız onundur. ki): Bize Hâşim, yani İbn Kaâsım rivâyet etti. ki): Bize Süleyman (bu zat İbn Muğıra'dır) Sâbit'den naklen rivâyet etti. Enes şöyle dedi: Ben Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in kokusundan daha güzel hiç bir anber, misk veya (başka) bir şey koklamadım. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in teninden daha yumuşak hiç bir dîba ipek veya başka bir şeye dokunmadım.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Faziletler
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Kokusunun Güzel, Cildinin Yumuşak Oluşu Ve Kendisine Dokunmakla Teberrük Edilmesi Bâbı
6200-) Bana Ahmed b. Saîd b. Sahr Ed-Dârimî de rivâyet etti. ki): Bize Habban rivâyet etti. ki): Bize Hammad rivâyet etti. Bize Sabit, Enes'den rivâyet etti. Enes şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) parlak beyaz renkli idi. Teri inci gibi idi. Yürüdüğü zaman sağa sola meyi ederdi. Ben ne Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in avucundan daha yumuşak bir diba ve ipeğe dokundum, ne de Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in kokusundan daha güzel bir misk veya anber kokladım. Bu hadîsi Buhârî «Kitâbu'l-Menâkıb-'de tahric etmiştir. namazdan murad öğledir. Bu hadîsler Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in kokusunun güzel olduğuna delildir. Bu ona Allahü teâlâ'nın bir ikramıdır. Ulemânın beyânına göre güzel koku Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in sıfatı idi. O koku sürünmese de güzel kokardı. Maamafih daima meleklerle görüştüğü, müslümanlarla düşüp kalktığı için ekseriya güzel koku da sürünürdü. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in teni beyazlığı ve safiliği hususunda inciye benzetilmiştir. «tekeffee» fiilini sağa sola meyletmek diye tefsir edenler olmuşsa da Ezherî bunu hatâ görmüştür. Çünkü sağa sola meylederek yürümek ona göre gururlanan ve böbürlenen kimsenin yürüyüşüdür. Burada ondan maksad gideceği tarafa yani öne doğru sallanarak yürümektir. Maamafih Kâdî Iyâz sağa sola sallanarak yürümenin hilkatte mevcûd bir sıfatsa çirkin sayılmadığını, kasden yapılırsa o zaman bunun mekruh olduğunu söylemiştir.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Faziletler
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Kokusunun Güzel, Cildinin Yumuşak Oluşu Ve Kendisine Dokunmakla Teberrük Edilmesi Bâbı