Rükûdan Sonraki Kıyam Ve İki Secde Arasındaki Oturuş Süresi ile İlgili Hadisler

852-) el-Berâ (radıyallahü anh)'den, Resûl-i Ekrem (sallallahü aleyhi ve sellem)’in sücûdunun, ruku'unun ve iki secde arasındaki oturuşu (süre olarak) birbirine çok yakın olduğu rivâyet edilmiştir. ezan 121, 127, 140; Müslim, salât 193, 194; Tirmizî, salât 91. Nesâî, tatbîk 24, 25, 89.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Namaz Bölümü
Konu: Rükûdan Sonraki Kıyam Ve İki Secde Arasındaki Oturuş Süresi
853-) Enes b. Mâlik'den; demiştir ki: Ben tamam olmak şartıyla Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'den daha kısa namaz kıldıran bir kimsenin arkasında namaz kılmadım. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem); semiallahulimenhamideh" dediği zaman, biz; vehmetti galiba" diye (endişe ede)cek kadar (uzun bîr süre) ayakta durur, sonra secde eder, iki secde arasında biz (yine) " vehmetti galiba" diye (endişeye düşe)cek kadar (uzun bir süre) otururdu. ezan 64, 67, 140; Müslim, salât 188, 195; Ahmed b. Hanbel, III- 100, 101, 205, 226.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Namaz Bölümü
Konu: Rükûdan Sonraki Kıyam Ve İki Secde Arasındaki Oturuş Süresi
854-) el-Berâ b. Âzib'den nakledilmiştir ki: Muhammed (sallallahü aleyhi ve sellem)" i (Ebû Kâmil ise "Resûlüllah sallallahü teâlâ aleyhi ve sellem’i" demiş) (Namaz(ın)da (dikkatle) takib kettim. Kıyamım, rükû'u ve sücûdu kadar buldum. Rükû'dan (sonraki) ayağa kalkışını (ilk) secdesi kadar buldum. İki secde arasındaki oturuşu ile selâm vermesi ve namazdan kalkıp gitmesi arasındaki secdesini takriben birbirine müsavi buldum." Dâvûd buyurdu ki: Müsedded (bu hadîsi şöyle) nakletti: Onun rükûunu secde ve rükû'lardan sonraki dikilmesini, sonra birinci secdesini sonra iki secde arasındaki oturuşunu, sonra ikinci secdesini, sonra selâm vermesi ile namazdan kalkıp gitmesi arasındaki oturuş neredeyse birbirine denk buldum. salât 193; Nesâî, sehv 77, tatbik 24, 25, 89; Buhârî, ezan 121, 127, 140; Tirmizî, salât 91.

Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Namaz Bölümü
Konu: Rükûdan Sonraki Kıyam Ve İki Secde Arasındaki Oturuş Süresi