Sabah Ve İkindi Namazlarından Sonra Tavaf Yapılması ile İlgili Hadisler
1076-)
Abdurrahmân b. Abdilkari anlatıyor: Sabah namazından sonra Ömer b. Hattab'la Beytullah'ı tavaf ettik. Ömer tavafinı bitirince, güneşe baktı, henüz daha doğmamıştı. Devesine binerek Zituva'da konakladı ve iki rekât tavaf namazını orada kıldı. Şeybanî, 440
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Hac Kitabı
Konu: Sabah Ve İkindi Namazlarından Sonra Tavaf Yapılması
1077-)
Ebû Zübeyr el-Mekkî'den: Abdullah b. Abbas'ın ikindiden sonra Beytullah'ı tavaf edip odasına girdiğini gördüm. Orada ne yaptığını bilmiyorum.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Hac Kitabı
Konu: Sabah Ve İkindi Namazlarından Sonra Tavaf Yapılması
1078-)
Ebû Zübeyr el-Mekkî'den: Sabah ve ikindi namazlarından sonra Beytullah'ın etrafı bomboştu, hiç kimse tavaf yapmıyordu.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Hac Kitabı
Konu: Sabah Ve İkindi Namazlarından Sonra Tavaf Yapılması
1079-)
İmâm-ı Mâlik’den: Beytullah'ı tavaf eden bir kimse birkaç tavaf (yedi şavt) dan sonra, sabah namazı veya ikindi için kaamet getirilse İmamla beraber namazını kılar. Daha sonra da tavafını tamamlar. Tavaf namazını güneş doğmadan ya da batmadan (ikindiyi cemaatle kılmışsa) kılamaz. Şayet bu tavaf namazını geciktirir djB akşamdan sonra kılarsa bir mahzur yoktur.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Hac Kitabı
Konu: Sabah Ve İkindi Namazlarından Sonra Tavaf Yapılması
1080-)
İmâm-ı Mâlik'ten: Bir kimsenin sabah ve ikindi namazlarından sonra (yedi şavtlık) tek bir tavaf yapmasında sakınca yoktur, yalnız daha fazla yapamaz. Tavaf namazlarını da Hazret-i Ömer'in yaptığı gibi güneş doğuncaya kadar veya batıncaya kadar geciktirmesinde de bir mahzur yoktur. Güneşin batmasından sonraya bırakılan tavaf namazı istendiği zaman kılınabilir, akşamdan sonra kılınmasında da bir mahzur yoktur. Şeybanî, 439.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Hac Kitabı
Konu: Sabah Ve İkindi Namazlarından Sonra Tavaf Yapılması