Şevval Ayında Evlenmenin, Evlendirmenin; Ve O Ayda Zifafa Girmenin Müstehab Oluşu Bâbı ile İlgili Hadisler
3548-)
Bize Ebû Bekr b. Ebi Şeybe ile Züheyr b. Harb rivâyet ettiler. Lâfız Züheyr'indir. (Dediler ki): Bize Vekî' rivâyet etti. ki) ; Bize Süfyân, İsmail b. Ümeyye'den. ö da Abdullah b. Urve'den, o da Urve'den, o da Âişe'den naklen rivâyet eyledi. Âişe şöyle dedi: (sallallahü aleyhi ve sellem) benimle Şevvâl'de nikahlandı ve (yine) Şevvâl’de zifaf oldu. Binâenaleyh Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in kadınlarından hangisi onun ındinde benden daha bahtlı olabilirdi?» . ki: «Âişe akrabası kadınları Şevvâl'de zifaf etmeyi severdi.»
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Ebvâbu Sucûdi'l-kur'ân
Konu: Şevval Ayında Evlenmenin, Evlendirmenin; Ve O Ayda Zifafa Girmenin Müstehab Oluşu Bâbı
3549-)
Bize bu hadîsi İbn Nümeyr de rivâyet etti. ki): Bize babam rivâyet etti. ki):Bize Süfyân bu isnatla rivâyette bulundu. Ama Âişe'nin fiilini söylemedi. Âişe bu hadîsiyle bir câhiliyet devri âdetini yıkmak istemiştir. Filvaki' câhiliyet devrinde Araplar Şevval ayında evlenmeyi kerih görürlerdi. Bugün dahi bazı câhiller: «İki bayram arasında nikâh caiz olmazmış» diyerek bu âdeti terviç etmektedir. Halbuki dinen böyle bir şeyin aslı esası yoktur. Bilâkis bu hadîs-i şerif Şevval'de evlenmenin ve Şevval'de zifafa girmenin müstehab olduğuna delildir.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Ebvâbu Sucûdi'l-kur'ân
Konu: Şevval Ayında Evlenmenin, Evlendirmenin; Ve O Ayda Zifafa Girmenin Müstehab Oluşu Bâbı