Şeytan Taşlama Yürüyerek Ve Binit Üzerinde De Yapılır Mı? ile İlgili Hadisler

908-) İbn Abbâs (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, “Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) Kurban bayramının birinci günü şeytan taşlamayı biniti üzerinde yapmıştı.” (İbn Mâce, Menasik: 66) Bu konuda Câbir, Kudame b. Abdullah, Ümmü Süleyman, İbn Amr b. el Ahvas’tan da hadis rivâyet edilmiştir. İbn Abbâs hadisi hasen sahihtir. Bazı ilim adamları uygulamalarını bu hadise göre yaparlar. Bazıları ise yaya vaziyette şeytan taşlamayı tercih etmişlerdir. İbn Ömer’den rivâyete göre: “Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), şeytan taşlamayı yaya olarak yapmıştı.” Bizce bu iki hadisin yorumu şöyledir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) duruma göre; bazen yaya olarak, bazen binit üzerinde şeytan taşlamıştır ki ümmeti de durumlarına göre kendisine uysunlar. İlim adamları uygulamalarını her iki hadisle de yapmışlardır.

Kaynak: Sünen-i Tirmizî, : Hac Bölümleri
Konu: Şeytan Taşlama Yürüyerek Ve Binit Üzerinde De Yapılır Mı?
909-) İbn Ömer (radıyallahü anh)’den rivâyete göre: “Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), şeytan taşlama yerine yürüyerek gider, yürüyerek gelirdi.” (Ebû Dâvûd: Hac: 77) Bu hadis hasen sahihtir. İlim adamlarının pek çoğu uygulamalarını bu hadise göre yaparlar. Kimi ilim adamları ise şöyle derler: “Kurban bayramının birinci günü binit üzerinde diğer günlerde ise yürüyerek taşlayabilir. Bu şekilde söyleyenler herhalde Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in yaptığını yapmayı istemişlerdir çünkü Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) sadece kurbanın birinci günü taşlama işini binitte yapmış. Kurbanın birinci günü ise sadece Akabe cemresine taş atılır.

Kaynak: Sünen-i Tirmizî, : Hac Bölümleri
Konu: Şeytan Taşlama Yürüyerek Ve Binit Üzerinde De Yapılır Mı?