Taşı Habeş Boncuğu Olan Gümüş Yüzük Hakkında Bir Bab ile İlgili Hadisler

5607-) Bize Yahya b. Eyyûfa rivâyet etti. ki): Bize Abdullah b. Vehb El-Mısr! rivâyet etti, ki): Bana Yûnus b. Yezîd, İbnİ Şihab'dan naklen haber verdi. ki): Bana Enes b. Mâlik rivâyet etti. ki) (sallallahü aleyhi ve sellem)'in yüzüğü gümüşten, tası da Habeş boncuğundandi.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Taşı Habeş Boncuğu Olan Gümüş Yüzük Hakkında Bir Bab
5608-) Bize Osman b. Ebî Şeybe ile Abbâd b. Mûsa da rivâyet ettiler. (Dediler ki): Bize Talha b. Yahya (bu zat evvelâ ensâri, sonra zürekîdir), Yûnus'dan, o da İbn Şihab'dan, o da Enes b. Mâlik'den naklen rivâyet etti ki, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) sağ eline gümüş bir yüzük takmış. Yüzükte Habeşistan'dan bir taş varmış. Yüzüğün taşını avuç tarafına çevirirmiş.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Taşı Habeş Boncuğu Olan Gümüş Yüzük Hakkında Bir Bab
5609-) Bana Züheyr b. Harb da rivâyet etti. ki): Bana İsmail b. Ebî Üveyz rivâyet etti. ki): Bana Süleyman b. Bilâl, Yûnus b. Yezid'den bu isnadla Talha b. Yahya'nın hadîsi gibi rivâyette bulundu. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in yüzük taşının akik veya göz boncuğundan olduğunu söylemişlerdir. Bunların ikisi de Habeşistan ve Yemen'den çıkarılır. Bazıları hadîsteki Habeşîden murad siyah renk olduğunu söylemişlerdir. İbn Abdilberr bunun daha doğru olduğuna kanidir. Bir takımlar her iki vechin doğru olduğunu. Çünkü Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in bazan taşı göz boncuğundan yapılmış bir yüzük taşıdığını, bazan da kara taşlı bir yüzük takındığını söylemişlerdir. Hattâ bir hadîste yüzüğünün taşı akikden olduğu bildirilmiştir.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Taşı Habeş Boncuğu Olan Gümüş Yüzük Hakkında Bir Bab