Yarım Tıraş Yapmanın Keraheti Bâbı ile İlgili Hadisler

5681-) Bana Züheyr b. Harb rivâyet etti. ki): Bana Yahya (yani İbn Saîd) Ubeydullah'dan rivâyet etti. ki): Bana Ömer b. Nâfi', babasından, o da İbn Ömer'den naklen haber verdi ki, (sallallahü aleyhi ve sellem) yarım tıraştan nehiy buyurmuş. Râvi ki: Nâfi'e: Bu yarım tıraş nedir? diye sordum: Çocuğun başının bir kısmını tıraş edip, bir kısmını bırakmaktır, cevâbını verdi.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Yarım Tıraş Yapmanın Keraheti Bâbı
5682-) Bize Ebû Bekr b. Ebî Şeybe rivâyet etti. ki): Bize Ebû Üsâme rivâyet etti. H. İbnü Nümeyr de rivâyet etti. ki): Bize babam rivâyet etti. iki râvİ: Bize Ubeydullah bu isnadla rivâyet etti, demişlerdir. Ebû Üsâme'nin hadîsinde tefsiri Ubeydullah'uı sözünden saymıştır.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Yarım Tıraş Yapmanın Keraheti Bâbı
5683-) Bana Muhammed b. Müsennâ da rivâyet etti. ki): Bize Osman b. Osman El-Ğatafânî rivâyet etti. ki): Bize Ömer b. Nâfi' rivâyet etti. H. Ümeyye b. Bistâm dahi rivâyet etti. ki): Bize Yezîd (yani İbn Zürey') rivâyet etti. ki): Bize Ravh, Ömer b. Nâfi'den Ubeydullah’ın isnadı ile ve onun gibi rivâyette bulundu. Her iki râvi tefsîri metni hadîse katmışlardır.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Yarım Tıraş Yapmanın Keraheti Bâbı
5684-) Bana Muhammed b. Râfi' ve Haccâc b. Şâir ve Abd b. Humeyd, Abdûrrezzâk'tan, o da Ma'mer'den, o da Eyyûb'dan naklen rivâyet ettiler. H. Ebû Ca'fer Ed-Dârimî de rivâyet etti. ki): Bize Ebû'n-Nu'man rivâyet etti. ki): Bize Hammad b. Zeyd Abdurrahman Es-Serrac'dan rivâyet etti. Bu râvilerin hepsi Nâfi'den, o da İbn Ömer'den, o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'den tu isnadla rivâyette bulunmuşlardır. Buhârî «Libâs» bahsinde tahrîc etmiştir. Mutlak surette başın bir kısmını tıraş etmektir. Bazıları başın muhtelif yerlerini tıraş etmektir demişlerse de sahih olan birinci kavildir. Çünkü bu kavil râvinin tefsiridir. Zahire de muhalif olmadığına göre onunla amel icabeder. Ulemâ başın muhtelif yerlerini tıraş edip, geri kalanını bırakmarun mekruh olduğunda müttefiktirler. Meğer ki: Tedavi maksadıyle yapıla, o takdirde kerahet yoktur. İmâm Mâlik kız ve oğlan çocukların yarım tıraş yapılmalarını mutlak surette kerih görmüştür. Diğer ulemânın mezhebleri de budur. Bu kerahetin hikmeti bilkati çirkinleştirmektir. Bâzılarına göre ezâ olduğu için, bir takımlarına göre de Yahûdî kıyafeti olduğu için mekruh olmuştur.

Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Yarım Tıraş Yapmanın Keraheti Bâbı