Yüzüklerin Atılması Hakkında Bir Bab ile İlgili Hadisler
5604-)
Bana Ebû Imrân Muhammed b. Ca'fer b. Ziyâd rivâyet etti. ki): Bize İbrahim (yani İbn Sa'd), İbn Şihab'dan, o da Enes b. Mâlik'den naklen haber verdi ki: Enes, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in elinde gümüş yüzüğü tir gün görmüş. Enes ki: Bunun üzerine halk yüzükleri gümüşten yaptırarak onu takındılar. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) yüzüğünü attı halk da yüzüklerini attılar.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Yüzüklerin Atılması Hakkında Bir Bab
5605-)
Bana Muhammed b. Abdillah b. Nümeyr rivâyet etti, ki): Bize Ravh rivâyet etti, ki): Bize İbn Cüreyc haber verdi. ki): Bana Ziyâd haber verdi. Ona da İbn Şihâb haber vermiş. Ona da Enes b. Mâlik haber vermiş ki: Kendisi Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in elinde gümüşten yüzüğü bir gün görmüş. Bundan sonra halk yüzükleri gümüşten yapıp takınmaya başlamışlar. Bunun üzerine Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) yüzüğünü atmış, halk da yüzüklerini atmışlar.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Yüzüklerin Atılması Hakkında Bir Bab
5606-)
Bize Ukbe b. Mükram El-Ammî rivâyet etti. ki): Bize Ebû Âsim, İbn Cüreyc’den bu isnadla bu hadîsin mislini rivâyet etti. hadîsi Buhârî «Kitâbu'l-Libâs»'da tahric etmiştir. Hadîsi şeriften Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in yalnız bir gün gümüş yüzük taktığı, bir daha onu çıkarıp attığı anlaşıhyorsa da mâna bu değildir. Kâdî Iyaz diyor ki: «Bütün hadis uleması bunun İbn Şihab'dan gelme bir vehm olduğuna ittifak etmişlerdir. İbn Şihab vehme kapılarak altın yüzüğü gümüşe çevirmiştir. Hadisin İbn Şihab'dan başka râviler tarafından Enes'den nakledilen rivâyetlerinden malûm olan husus Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in gümüşten bir yüzük edinmesidir. Bu yüzüğü de atmamıştır. Müslim'in de diğer rivâyetlerde zikrettiği gibi, o ancak altın yüzüğü atmıştır.» İbn Şihâb hadîsini te'vil etmiş, o rivâyetle diğerlerinin arasını bularak şunları söylemişlerdir: «Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) altın yüzüğün haram kılındığını bildirmek istediği vakit gümüşten bir yüzük yaptırmış ve parmağına takarak onun mubah olduğunu halka göstermiştir. Bundan sonra altın yüzüğü atarak onun haram kılındığını bildirmiş; haik da altın yüzüklerini atmışlardır.» Şu halde hadîsteki: "Halk da yüzükleri attılar.-.» cümlesinden murad altın yüzüklerdir. «Doğru olan işte bu te'vildir. Hadîste buna mâni bir şey yoktur.» diyor. Şerifte: «Bundan sonra halk yüzüklerini gümüşten yapıp takınmaya başlamışlar. Bunun üzerine Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) yüzüğünü atmış, halk da yüzüklerini atmışlar.» ibaresinden murad şu olabilir: Halk Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in kendisine gümüş yüzük yaptırdığını öğrenince, onlar da gümüş yüzük yaptırmışlardır. Fakat eskiden yaptırdıkları altın yüzükler de ellerinde olduğu için. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in yaptığı gibi. onlar da altın yüzükleri atmışlardır.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Yüzüklerin Atılması Hakkında Bir Bab