Abdestin Ve Akabinde Namaz Kılmanın Fazileti Bâbı ile İlgili Hadisler
562-)
- Bize Kuteybetü'bnü Sa'id ile Osman b. Muhammed b. Ebi Şeybe ve İshâk b. İbrahim El-Hanzalî rivâyet ettiler. Lâfız kuteybe'nindir. İshâk (Ahberena) tabirini, Ötekiler (Haddesena) yi kullandılar. Dediler ki: Bize Cerir, Hişâm b. Urveden, o da Babasından, o da Osman'ın âzadlısı Humran'dan naklen rivâyet etti. Humran Şöyle dedi Osman b. Affan'ı mescid avlusunda iken dinledim. İkindi zamanı müezzin onun yanına geldi. Osman ondan abdest suyu isteyerek abdest aldı. Sonra dedi ki: Vallahi size bir hadis rivâyet edeceğim. Eğer Allah'ın kitabında bir âyet olmasaydı onu size rivâyet etmezdim. Ben Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem):«Hiç bir Müslüman yoktur ki; tertemiz abdest alarak namaz kılsın da Allah onun o namazla ondan sonra gelecek namaz arasındaki günahlarını affetmesin.» buyururken İşittim.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdestin Ve Akabinde Namaz Kılmanın Fazileti Bâbı
563-)
- Bize bu hadisi Ebû Kureyb de rivâyet etti. ki): Bize Ebû Usame rivâyet etti. H. bize Züheyr b. Harb ile Ebû Kureyb rivâyet ettiler. Dediler ki: Bize Vekî' rivâyet etti. H. İbn Ebi Ömer dahi rivâyet etti. ki): Bize Süfyan rivâyet etti. Bunların hepsi bu isnadla Hişâm'dan rivâyet etmişler. Ebû Üsame hadisinde: abdest alır; sonra farz namazı kılarsa.» cümlesi de vardır.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdestin Ve Akabinde Namaz Kılmanın Fazileti Bâbı
564-)
- Bize Züheyr b. Harb de rivâyet etti. ki): Bize Yakub b. İbrahim rivâyet etti. ki): Bize babam, Sâlih’den rivâyet etti. İbn Şihâb Şöyle dedi: «Lâkin Urve'nin Humran'dan rivâyetine göre Humran Şöyle dedi: Osman abdest aldığı vakit: Vallahi size bir hadis rivâyet edeceğim. Vallahi Allah'ın kitabında bir âyet olmasaydı onu size rivâyet etmezdim. Gerçekten ben Resulullâh (sallallahü aleyhi ve sellem)'i:— «Hiç bir kimse yoktur ki; güzel güzel abdest alarak sonra namazı kılsın da o namazla ondan sonra gelen namaz arasındaki günahları affolunmasın.» buyururken işittim; dedi Urve:— «Bu âyet: indirdiği açık açık âyetleri ve doğruyu gizleyenler yok mu?..." diye başlayan ve: de lânet ederler." cümlesine kadar devam eden âyettir.» dedi.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdestin Ve Akabinde Namaz Kılmanın Fazileti Bâbı
565-)
- Bize Ahd b. Humeyd ile Haccac b. Eş-Şâir ikisi de Ebû'l Velid’den rivâyet ettiler. Abd dedi ki. Bana Ebû'l Vehd rivâyet etti ki): Bize Ishâk b. Sa'id b. Amr b. Saîd b. El-Âs rivâyet etti ki) Bana babam, babamdan rivâyet etti. Şöyle dedi"! Osman'ın yanındaydım. Abdest almak İçin su istedi ve şöyle dedi: Ben Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) i «Hiç bir Müslüman yoktur ki; farz bir namazın vakti geldiğinde o namazı tertemiz abdest alarak huşu’u ve rükü'û ile kılsın da büyük günah işlemedikçe o namaz ondan önceki günahlarına keffaret olmasın. Bu her zaman için böyledir.» buyururken işittim.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdestin Ve Akabinde Namaz Kılmanın Fazileti Bâbı
566-)
- Bize Kuteybetü'bnü Sa'id ile Ahmed b. Abdete'd-Dabbî rivâyet ettiler. Dediler ki: Bize Abdilaziz — ki Derâverdîdir — Zeyd b. Eşlemden, o da Osman'ın azadlısı Humran'dan naklen rivâyet etti. Humran Şöyle dedi: Osman b. Affan'a abdest suyu getirdim de abdest aldı sonra şunları söylem: Hakikaten bazı insanlar Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’den bazı hadisler rivâyet ediyorlar ki; ben bunların mahiyetini bilmiyorum. Yalnız ben Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in şu benim abdestim gibi abdest aldığını gürdüm sonra söyle buyurdular: «Her kim böylece abdest alırsa; geçmiş günahları affolunur. Kıldığı namazla mescide kadar yürümesi de (kendisine) nafile (ibâdet) olur.» Abde'nin rivâyetinde: «Osman'a geldimde abdest aldı» cümlesi vardır.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdestin Ve Akabinde Namaz Kılmanın Fazileti Bâbı
567-)
- Bize Kuteybetü'bnü Sa'id ile Ebû Bekr b. Ebî Şeybe ve ZÜheyr b. Harb rivâyet ettiler. Lâfız Kuteybe ile Ebû Bekr'indir. Dediler ki: Bize Vekî' Süfyân' dan, o da Ebû'n-Nadr' dan, o da Ebû Enes' ten naklen rivâyet etti ki; Osman peykeler üzerinde abdest almış ve: Size Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in abdest ini göstereyim mi? Demiş sonra (her azayı) üçer defa (yıkayarak) abdest almış. kendi rivâyetinde şunu ziyade etti: «Süfyan ki: Ebû'n-Nadr Ebû Enes'ten naklen rivâyet etti. Ebû Enes: Osman'ın yanında Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in ashabından bazı kimseler vardı» demiş.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdestin Ve Akabinde Namaz Kılmanın Fazileti Bâbı
568-)
- Bize Ebû Küreyb Muhammed b. El-Alâ', ile İshâk b. İbrahim hep birlikte Veki'den rivâyet ettiler. Ebû Küreyb dedi ki: Bize Veki', Mis'ar' dan, o da Ebû Sahra Cami' b. Şeddâd'dan naklen rivâyet etti. ki: Ben Humran b. Ebandan dinledim. Şöyle dedi: Ben Osman'a abdest suyu koyardım gün geçmezdik! üzerine biraz su dökünmesin. Osman dedi ki: Resulullâh (sallallahü aleyhi ve sellem) şu namazımızdan çıktıktan sonra (Mis'ar zannederim bu namaz ikindiydi demiş) Bizimle konuşarak şöyle buyurdu: «Size bir şey söylesem mi? Yoksa sükût mu etsem? bilmiyorum?» Biz:— «Ya Resulallâh! Hayırsa söyle başka bir şeyse Allah ve Rasulu bilir.» dedik. Resulullâh (sallallahü aleyhi ve sellem): «Temizlenerek Allah'ın farz kıldığı temizliği tastamam yapan ve şu beş vakit namazı kılan hiç bir Müslüman yoktur ki; bu namazlar aralarındaki günahlara keffaret olmasınlar.» buyurdular.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdestin Ve Akabinde Namaz Kılmanın Fazileti Bâbı
569-)
- Bize Ubeydullah b. Muâz rivâyet etti. ki): Bize babam rivâyet etti. H. Muhammed b. el-Müsennâ İle İbn Beşşâr da rivâyet ettiler. Dediler ki: Bize Muhammed b. Ca'fer rivâyet etti. Muâz'la Muhammed'in ikisi de: Bize Şu'be, Cami’ b. Şeddâd'dan rivâyet etti. Demişler Câmî' şunları söylemiş: Bişr'in imareti zamanında şu mescidde Humran b. Ebanı Ebû Bürde’ye şunları anlatırken işittim: Osman b. Aftan: (sallallahü aleyhi ve sellem): «Her kim Allah'ın emrettiği gibi tastamam abdest alırsa farz namazlar, aralarındaki günahlara keffaret olurlar.» buyurdular; demiş. hadîs Muâz'ındır. Gunder'in hadîsinde «Bişr'in emirliği zamanında ve farz kılınmış» tâbirleri yoktur.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdestin Ve Akabinde Namaz Kılmanın Fazileti Bâbı
570-)
- Bize Harun b. Sa'id el-Eyli rivâyet etti. ki): Bize İbn Vehb rivâyet etti. ki: Bana Mahremetü'bnü Bükeyr, babasından, o da Osman'ın azatlısı Humran'dan naklen haber verdi. ki: Osman b. Affan bir gün güzel bir abdest aldı. Sonra şunları söyledi: Ben Resulullâh (sallallahü aleyhi ve sellem)’in çok güzel bir şekilde abdest aldığını gördüm. Sonra şöyle buyurdular: kim bu şekilde abdest alır da kendisini ancak namaz harekete geçirerek mescide çıkarsa geçmiş günahları affolunur.»
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdestin Ve Akabinde Namaz Kılmanın Fazileti Bâbı
571-)
- Bana Ebû't-Tahîr ile Yunus b. Abdil A'lâ da rivâyet ettiler: Dediler ki: Bize Abdullah b. Vehb, Amr b. El-Hûristen naklen haber verdi, ona da Hukeym b. Abdillâh el-Kureşî rivâyet etmiş. Ona da Nafî' b. Cübeyr ile Abdullah b. Ebi Seleme rivâyet etmişler, onlara da Muâz b. Abdirrahman Osman b. Affan'ın azatlısı Humran'dan , o da Osman b. Affan'dan naklen rivâyet etmiş. Osman Şöyle dedi: Ben Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'i: «Her kim namaz için yerli yerince abdest alır; sonra farz namazı kılmak için gider de onu insanlarla, yahut cemaatla, yahut mescitte kılarsa Allah o kimsenin günahlarını affeder.» buyururken işittim.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Taharet
Konu: Abdestin Ve Akabinde Namaz Kılmanın Fazileti Bâbı