Bâb: Nikâhta Olan Hîle Yi Terketmek ile İlgili Hadisler
7046-)
Ubeydullah el-Umerî şöyle demiştir: Bana Nâfi', Abdullah ibn Omer (radıyallahü anh) 'den, Rasûlüllah(sallallahü aleyhi ve sellem) şiğâr (sûretiyle nikâh)dan nehyetti, diye tahdîs etti. dedi ki:) Ben Nâfi'e: Şiğâr nedir? diye sordum. O da: Bir adam diğer bir adamın kızını nikâh eder, diğeri de ona kendi kızını mehr olmaksızın nikâh eder; ve keza bir adamın kızkardeşini nikâhla alır ve kendi kızkardeşini de mehirsiz olarak o adama nikâh eder, dedi. insanların bâzısı: İnsan hîle yapar da nihayet şigâr üzerine evlenirse, bu akid caizdir ve şart bâtıldır, dedi. yine bu zât mut'a nikâhı hakkında: Nikâh fâsiddir, şart da bâtıldır, dedi. (yânı Hanefîler'in) bâzısı da: Mut'a da, şiğâr da caizdir, şart ise bâtıldır, dediler.
Kaynak: Sahîh-i Buhârî, Kitâbu'l-hıyel
Konu: Bâb: Nikâhta Olan Hîle Yi Terketmek
7047-)
Bize ez-Zuhrî, Muhammed ibn Alî'nin iki oğlu, el-Hasen ve Abdullah'tan; onlar da babalarından tahdîs etti ki, onun babası Alî ibn Ebî Tâlib (radıyallahü anh)'e: İbn Abbâs, kadınların mut'a nikâhı ile nikâh edilmesinde bir be's görmüyor! diye söylenmiş. üzerine Alî (radıyallahü anh): Şübhesiz Rasûlüllah(sallallahü aleyhi ve sellem) Hayber günü mut'a suretiyle nikâh yapmaktan ve ehli eşek etlerinden nehyetti, demiştir. insanların bâzısı: Bir kimse hîle yapar da nihayet mut'a nikâhı akdi ile kadından faydalanırsa, bu nikâh fâsiddir, dedi. (yani Hanefîler'in) bâzısı da: Bu nikâh caizdir, fakat şart bâtıldır, demiştir.
Kaynak: Sahîh-i Buhârî, Kitâbu'l-hıyel
Konu: Bâb: Nikâhta Olan Hîle Yi Terketmek