Bir Söz Konuşarak Onun Sebebiyle Cehenneme Düşmek Bâbı ile İlgili Hadisler
7672-)
Bize Kuteybe b. Saîd rivâyet etti. ki): Bize Bekr (yani; İbn Mudar) İbn Hâddan, o da Muhammed b. İbrahim'den, o da îsa b. Talha'dan, o da Ebû Hüreyre'den naklen rivâyet etti ki: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'i şöyle buyururken işitmiş: kul bir söz söyler, onun sebebiyle cehenneme, doğuyla batı arasından daha uzağa iner.»
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Zühd Ve Rakâik
Konu: Bir Söz Konuşarak Onun Sebebiyle Cehenneme Düşmek Bâbı
7673-)
Bize bu hadîsi Muhammed b. Ebi Ömer El-Mekkî de rivâyet etti. ki): Bize Abdu’l-Aziz Ed-Derâverdî, Yezid b. Hâd'dan, o da Muhammed b. İbrahim'den, o da İsa b. Tallıa'dan, o da Ebû Hüreyre’den naklen rivâyet etti ki: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): kul mânâsını düşünmeden bir söz söyler. Onun sebebiyle cehenneme, doğu ile batı arasından daha uzağa düşer.» buyurmuşlar. hadîsi Buhârî «Kitâbu'r-Rikâk»'da; Tirmizî «Kitâ-bu'z-Zuhd»'de; Nesâî «Kitabu'r-Rakâık»'da muhtelif râvilerden tahric etmişlerdir. ikinci rivâyetinden de anlaşılıyor ki, bir kimse nereye varacağını düşünmeden söylediği bir söz sebebiyle çok defa cehennemi boylayacaktır. Söylenen sö?:ün uzun veya kısa olması mühim değildir. Nevevî buna sultan ve kumandan gibi büyüklerin huzurunda kaçırılan sözü, zina iftirasını ve müslümana zarar verecek şekilde konuşmayı misâl vermiştir. Hadis-i serîf dili korumaya teşvik etmektedir. İnsan konuşacağı zaman evvelâ düşünüp taşınmalı, konuşmasından bir fayda hâsıl olacaksa söylemeli, aksi takdirde susmalıdır. biri: «Allahü teâlâ insanda iki kulak, bir dil yaratmıştır. Tâ ki. işitmesi, konuşmasının iki misli olsun.» demiştir.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Zühd Ve Rakâik
Konu: Bir Söz Konuşarak Onun Sebebiyle Cehenneme Düşmek Bâbı