Borçlarda Caiz Olmayan Şeyler ile İlgili Hadisler
1-)
Allah rızası için borç verirsin. Allah senden razı olur, sana sevap verir.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Alış - Veriş Kitabı
Konu: Borçlarda Caiz Olmayan Şeyler
2-)
Arkadaşım razı etmek için borç verirsin. O zaman da arkadaşın senden hoşnud olur.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Alış - Veriş Kitabı
Konu: Borçlarda Caiz Olmayan Şeyler
3-)
Helâl malınla haram mal almak için borç verirsin ki bu da faiz olur.» Ey Ebu Abdurrahman, bana nasıl yapmamı emredersin?» dediğinde Abdullah b. Ömer (radıyallahü anh) şöyle cevap verdi: (O şartın yazılı olduğu) sahifeyi yırtmanı (yani o şartı iptal etmeni) tavsiye ediyorum. Sana verdiğin kadar öderse, onu kabul et. Verdiğinden az verirse, onu aldığında ecir ve sevap kazanırsın. Eğer kendi isteğiyle senin verdiğinden daha fazla verirse, bu da sana bir teşekkür olmuş olur. Yine ona borç verip de mühlet tanımanın ecrini ve sevabını almış olursun.»
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Alış - Veriş Kitabı
Konu: Borçlarda Caiz Olmayan Şeyler
1996-)
İmâm-ı Mâlik'e şöyle Rivâyet edildi: Ömer b. Hattab (radıyallahü anh) bir kimsenin, başka bir beldede almak üzere diğer birisine yiyecek borç vermesini hoş görmedi. «Onun nakliye masrafı nerede?» dedi. Bu da ondan men ettiğini ve haram olduğunu gösterir. Çünkü başka bir beldede teslim edilmesini şart koşunca, ona taşıma masrafları da eklenir. Bu ise bir fazlalık olur. Faiz sayılır. (Bâcî, el-Münteka, c. 5, s. 98).
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Alış - Veriş Kitabı
Konu: Borçlarda Caiz Olmayan Şeyler
1997-)
İmâm-ı Mâlik'e şöyle Rivâyet edildi: Bir adam Abdullah b. Ömer (radıyallahü anh)'e gelerek şöyle dedi: Ey Ebu Abdurrahman Abdullah b. Ömer'in lakabıdır, ben bir adama borç verdim ve verdiğimden daha fazla vermesini şart koştum». Abdullah b. Ömer (radıyallahü anh): Bu, faiz olur,» dedi. Adam: Bana nasıl yapmamı emredersin, ey Ebu Abdurrahman?» deyince Abdullah b. Ömer (radıyallahü anh): Borç vermek üç şekildedir:
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Alış - Veriş Kitabı
Konu: Borçlarda Caiz Olmayan Şeyler
1998-)
Nafi’den Abdullah b. Ömer'in (radıyallahü anh) şöyle dediği Rivâyet edildi: «Her kim bir borç verirse onun aynen ödenmesinden başka bir şey şart koşmasın.»
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Alış - Veriş Kitabı
Konu: Borçlarda Caiz Olmayan Şeyler
1999-)
İmâm-ı Mâlik'den: Abdullah b. Mesud (radıyallahü anh)'un şöyle dediği Rivâyet edildi: «Her kim bir borç verirse, ondan daha fazla almayı şart koşmasın. Bu fazlalık bir tutam ot bile olsa faizdir.»
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Alış - Veriş Kitabı
Konu: Borçlarda Caiz Olmayan Şeyler
2000-)
İmâm-ı Mâlik der ki: Bize göre üzerinde ittifak edilen husus şudur: Bir kimsenin belirli vasıf ve suretlerle bir hayvanı borç almasında bir mahzur yoktur. Onun gibi bir hayvan ödemesi gerekir. Ancak borç alınmak istenen cariye olursa, bu hususta helâl olmayan bir şeyi helâl saymaya vesile olmasından korkulur, doğru olmaz. Yani bir kimsenin bir cariyeyi borç alıp onunla cima ettikten sonra aynı cariyeyi sahibine iade etmesi doğru olmaz. Bu helâl değildir, îlim adamları bunu yasaklıyor ve hiç kimseye bu hususta ruhsat vermiyorlar. Yani cariyelerin borç alınıp verilmesi helal değildir. Ebû Hanife, İmam Şafii ve Cumhur-i Fukaha da bu görüştedirler. (Bâcî, el-Münteka: c. 5, s. 99).
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Alış - Veriş Kitabı
Konu: Borçlarda Caiz Olmayan Şeyler