Cuma Gününde Ezan ile İlgili Hadisler
1089-)
es-Sâib b. Yezid (radıyallahü anh)'in şöyle dediği rivâyet edilmiştir: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) Ebû Bekir ve Ömer (radıyallahü anh)'in devirlerinde cuma günü ilk ezan, imam minbere oturduğu zaman (okunur) idi. Osman (radıyallahü anh), halife olup da insanlar (Medine'de) çoğalınca Osman, cuma gününde üçüncü bir ezam emretti. Bunun üzerine Zevrâ'da bir ezan daha okun(maya başla)dı ve cuma ezam bu şekilde kaldı. cuma 25; Nesâî, cuma 15; Tirmizî, cuma 20; İbn Mâce, ikâme, 97.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Namaz Bölümü
Konu: Cuma Gününde Ezan
1090-)
Sâib b. Yezid (radıyallahü anh)'den nakledilmiştir ki: günü ezan, Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) minbere çıktıkları zaman huzurlarında caminin kapısında okunurdu. Ebû Bekr ve Ömer (radıyallahü anh) zamanlarında da (bu böyleydi). b. İshâk hadisin kalanını Yûnus'un rivâyet ettiği (bir önceki hadis) gibi nakletti.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Namaz Bölümü
Konu: Cuma Gününde Ezan
1091-)
Sâib (b. Yezîd)'den nakledilmiştir ki: (sallallahü aleyhi ve sellem)’ın sadece bir müezzini vardı. O da Bilâl'dı. Cum'a 22; Nesâî, Cum'a 15; İbn Mâce, ikâme 97; Ahmed b. Hanbel, III, 449. Bundan sonra Muhammed b. îshâk, Yûnus'un hadisindeki mânâyı nakletti.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Namaz Bölümü
Konu: Cuma Gününde Ezan
1092-)
Nemir'in kızkardeşinin oğlu Sâib b. Yezid'den rivâyet edilmiştir. Şöyle der: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’ın sadece bir müezzini vardı." (Salih b. Keysân) bütünüyle olmasa da (Yunus'un) hadisi(ni) nakletmiştir. bir önceki kaynaklar.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Namaz Bölümü
Konu: Cuma Gününde Ezan