Elbisede Tevazu Giyim, Döşek Ve Başka Hususlarda Elbisenin Kalını Ve Ucuzuyla Yetinmenin Kıl Elbise İle İçinde Çizgileri Bulunanı Giymenin Cevazı Bâbı ile İlgili Hadisler
5563-)
Bize Şeyban b. Ferrûh rivâyet etti. ki): Bize Süleyman b. Muğire rivâyet etti. ki): Bize Humeyd, Ebû Bürde'den rivâyet etti. (Şöyle dedi): Âişe'nin yanına girdim de bize Yemen'de yapılan kalın bir çarşafla mülebbede dedikleri cinsten bir kilim çıkardı. Ve Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şu iki elbisenin içinde vefat etti, diye Allah'a yemin verdi.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Elbisede Tevazu Giyim, Döşek Ve Başka Hususlarda Elbisenin Kalını Ve Ucuzuyla Yetinmenin Kıl Elbise İle İçinde Çizgileri Bulunanı Giymenin Cevazı Bâbı
5564-)
Bana Ali b. Hucur Es-Sa'dî ile Muhammed b. Hatim ve Yâ'kub b. İbrahim toptan İbn Uleyye'den rivâyet ettiler. İbn Hucr ki): Bize İsmail, Eyyûb'dan, o da Humeyd b. Hilâl'den, o da Ebû Bürde'den naklen rivâyet etti. (Şöyle dedi): Bize Âişe bir çarşaf ile mülebbed bir kilim çıkardı. Ve: (sallallahü aleyhi ve sellem)'iin içimle dünyadan gitti, dedi. Hatim kendi hadîsinde «Kalın bir çarşaf» dedi.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Elbisede Tevazu Giyim, Döşek Ve Başka Hususlarda Elbisenin Kalını Ve Ucuzuyla Yetinmenin Kıl Elbise İle İçinde Çizgileri Bulunanı Giymenin Cevazı Bâbı
5565-)
Bana Muhammed b. Râfi' de rivâyet etti. ki) ; Bize Abdurrezzâk rivâyet etti. ki): Bize Ma'mer, Eyyûb'dan, bu isnad ile bu hadîsin mislini haber verdi. Ve: «Kalın bir carsaf» dedi.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Elbisede Tevazu Giyim, Döşek Ve Başka Hususlarda Elbisenin Kalını Ve Ucuzuyla Yetinmenin Kıl Elbise İle İçinde Çizgileri Bulunanı Giymenin Cevazı Bâbı
5566-)
Bana Süreye b. Yûnus rivâyet etti. ki): Bize Yahya b. Zekeriyya b. Ebî Zaide, babasından rivâyet etti. H. İbrahim b. Mûsa da rivâyet etti. ki): Bize İbn Ebî Zaide rivâyet etti. H. Ahmed b. Hanbel dahi rivâyet etti. ki): Bize Yahya b. Zekeriyya rivâyet etti. ki): Bana babam, Mus'ab b. Şeybe'den, o da Safiyye binti Şeybe'den, o da Âişe'den naklen haber verdi. Âişe şöyle dedi: Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) bir sabah, üzerinde siyah kıldan ma'mul çizgili bir örtü olduğu halde (dışarı) çıktı.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Elbisede Tevazu Giyim, Döşek Ve Başka Hususlarda Elbisenin Kalını Ve Ucuzuyla Yetinmenin Kıl Elbise İle İçinde Çizgileri Bulunanı Giymenin Cevazı Bâbı
5567-)
Bize Ebû Bekr b. Ebî Şeybe rivâyet etti. ki): Bize Abde b. Süleyman, Hişam b. Urve'den, o da babasından, o da Âişe'den naklen rivâyet etti. (Şöyle dedi): Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in üzerine dayandığı yastığı deriden olup içi lif dolu idi.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Elbisede Tevazu Giyim, Döşek Ve Başka Hususlarda Elbisenin Kalını Ve Ucuzuyla Yetinmenin Kıl Elbise İle İçinde Çizgileri Bulunanı Giymenin Cevazı Bâbı
5568-)
Bana Ali b. Hucur Es-Sa'dî de rivâyet etti. ki): Bize Ali b. Müshir, Hişâm b. Urve'den, o da babasından, o da Âişe'den naklen haber verdi. (Şöyle dedi): Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in üzerinde yattığı döşeği deriden olup dolgusu lif idî.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Elbisede Tevazu Giyim, Döşek Ve Başka Hususlarda Elbisenin Kalını Ve Ucuzuyla Yetinmenin Kıl Elbise İle İçinde Çizgileri Bulunanı Giymenin Cevazı Bâbı
5569-)
Bize bu hadîsi Ebû Bekr b. Ebî Şeybe de rivâyet etti. ki): Bize İbn Nümeyr rivâyet etti. H. İshâk b. İbrahim dahi rivâyet etti. ki): Bize Ebû Muâviye haber verdi. Her iki râvi Hişâm b. Urve'den bu isnad ile rivâyet etmiş ve «Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in yatağı» demişlerdir, Muâviye'nin hadîsinde: «Üzerinde yattığı...» kaydı vardır. hadîsi Buhârî «Kitâbu’l-Libâs» ile «Kitâbu'l-Hums»'da tahric etmiştir. Yamalı, demektir. Kelimenin asü mânâsı keçeleştirilmiş demek olduğundan bazıları bunu «ortası kalınlaşıp keçe gibi olan kumaş» mânâsına almışlardır. Bazan yünden bazan da kıl, keten ve ipek gibi şeylerden dokunan kilimdir. Üzerinde deve semerlerinin sureti bulunan kumaştır. Hattâbî ona çizgili kumaş demiştir. Edimin cem'idir. Edim tabaklanmış deridir. hadîsler Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in dünya zevkinden ne kadar uzak olduğunu göstermektedir. Fahr-i Kâinat (sallallahü aleyhi ve sellem) Efendimiz herşeyin en azı ve basiti ile iktifa buyururdu. Ümmetinin bu hususta da ona uymadı gerekir. Üzerinde deve semeri resmedilmiş elbise giymekte beis yoktur. Haram olan resim canlıların suretidir. Bu rivâyetler döşek ve yastık gibi şeyler üzerinde uyuyup istirahat etmenin, bunları ot ve yapağı gibi şeylerle doldurmanın cevazına delildir.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Elbisede Tevazu Giyim, Döşek Ve Başka Hususlarda Elbisenin Kalını Ve Ucuzuyla Yetinmenin Kıl Elbise İle İçinde Çizgileri Bulunanı Giymenin Cevazı Bâbı