Erkeklere Altın Yüzüğün Haram Kılınması Ve İslamın İlk Zamanlarında Mübah Kılınmasının Neshi Bâbı ile İlgili Hadisler
5591-)
Bize Ubeydullah b. Muâz rivâyet etti. ki): Bizi babam rivâyet etti. ki): Bize Şu'be, Katâde'den, o da Nadr b. Enes'den, o da Beşîr b. Nehîk'den, o da Ebû Hüreyre'den, o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’den naklen rivâyet etti ki: Altın yüzükten nehiy buyurmuştur.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Erkeklere Altın Yüzüğün Haram Kılınması Ve İslamın İlk Zamanlarında Mübah Kılınmasının Neshi Bâbı
5592-)
Bize bu hadîsi Muhammed b. Müsennâ ile İbn Beşşâr da rivâyet ettiler. (Dediler ki): Bize Muhammed b. Ca'fer rivâyet etti. (Ded ki): Bize Şu’be bu isnadla rivâyette bulundu. hadîsi Buhârî «Kitâbu'l-Libâs»'da; Nesâî «Kitâbu'z Zine»'de tahrîc etmişlerdir. diyor ki: «Müslümanlar altın yüzüğün kadınlara mubah erkeklere haram olduğuna icmâ etmişlerdir. Yalnız Zahirîler'der İbn Hazm'in mubahtır dediği, bâzılarının da mekruh saydığı rivâyet olunmuştur. Fakat bu iki nakil bâtıldır. Kailleri Müslim'ir zikrettiği bu hadîslerle ve deha önceki icma'la iskât edilmişlerdir. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) altınla gümüş hakkında: Bunlar üm metimin erkeklerine haram, kadınlarına helâldir, buyurmuştur.»
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Erkeklere Altın Yüzüğün Haram Kılınması Ve İslamın İlk Zamanlarında Mübah Kılınmasının Neshi Bâbı
5593-)
İbn Müsennâ'nın hadîsinde (şu vardır.) ki): Ber Narir b. Enes’den dinledim. ki): Bana Muhammed b. Sehl Et-Temimi rivâyet etti. ki): Bize İbn Ebî Meryem rivâyet etti. ki): Bana Muhammed b. Cafer haber verdi. ki): Bana İbrahim b. Ukbe, İbn Abbâs'ın azatlısı Küreyb'den, o da Abdullah b. Abbâs'dan naklen haber verdi ki: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) bir adamın elinde altından bir yüzük görmüş de onu hemen çıkarıp atmış ve: biriniz ateşten bir kor alıyor da, onu eline koyuyor.» buyurmuşlar. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) gittikten sonra adama: Al yüzüğünü, onunla faydalan! demişler: Hayır! Vallahi onu ebediyen alamam. Onu Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) attı, demis.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Erkeklere Altın Yüzüğün Haram Kılınması Ve İslamın İlk Zamanlarında Mübah Kılınmasının Neshi Bâbı
5594-)
Bize Yahya b. Yahya Et-Temimi ile Muhammed b. Rumh rivâyet ettiler. (Dediler ki): Bize Leys haber verdi. H. Kuteybe de rivâyet etti. ki): Bize Leys, Nâfi'den, o da Ahdullah'dan naklen rivâyet etti ki: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) altından bir yüzük yaptırmış. Onu giydiği vakit taşını avucunun içine Çevirirmiş. Halk da yaptırmışlar. Sonra minberin üzerine oturmuş ve yüzüğü çıkararak: bu yüzüğü giyiyor ve taşım içeriye çeviriyordum.» dedi. Hemen yüzüğü attı. Sonra: onu ebediyen giymem!» buyurdular. Arkasından halk da yüzüklerini attılar. Hadisin lâfzı Yahya'nındır.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Erkeklere Altın Yüzüğün Haram Kılınması Ve İslamın İlk Zamanlarında Mübah Kılınmasının Neshi Bâbı
5595-)
Bize bu hadîsi Ebû Bekr b. EH Şeybe de rivâyet etti. (Ded ki): Bize Muhammed b. Bişr rivâyet etti. H. hadîsi bana Züheyr b. Harb dahi rivâyet etti. ki): Bizt Yahya b. Saîd rivâyet etti. H. İbn Müsennâ da rivâyet etti. ki): Bize îlâlîd b. Hari; rivâyet etti. H. Sehl b. Osman dahi rivâyet etti. ki): Bize Ukbe b. Hâ lid rivâyet etti. Bu râvilerin hepsi Ubeydullah'dan, o da Nâfi'den. o âz İbn Ömer'den, o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’den altın yüzük hakkında bu hadîsi rivâyet etti. Ukbe b. Hâlid hadîsinde: «Onu sağ eline taktı» cümlesini ziyâde etmiştir.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Erkeklere Altın Yüzüğün Haram Kılınması Ve İslamın İlk Zamanlarında Mübah Kılınmasının Neshi Bâbı
5596-)
Bu hadîsi bana Ahmed b. Abde dahi rivâyet etti. ki): Bize Abdi'l-Vâris rivâyet etti. ki): Bize Eyyûb rivâyet etti. H. Muhammed b. İshâk El-Müseyyeb'i de rivâyet etti. ki): Bize Enes (yani İbn Iyaz) Mûsa b. Ukbe'den rivâyet etti. H. Muhammed b. Abbâd dahi rivâyet etti. ki): Bize Hatim rivâyet etti. H. Harun El-Eylî dahi rivâyet etti. ki): Bize İbn Vehb rivâyet etti. Bunların hepsi Üsâme'den cemaatça Nâfi'den, o da İbn Ömer'den, o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’den altın yüzük hakkında Leys'in hadîsi gibi rivâyette bulunmuşlardır. hadîsi Buhârî «Kitâbu'l-Libâs» ve «Kitâbu'l-Eymeni ven' Nuzur»'da tahric etmiştir. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in yemini hakkında El-Mühelleb şunları söylemiştir: (sallallahü aleyhi ve sellem)’in konuşurken ve birçok fetvalarında yemin etmesi, câhiliyet devrinde Arapların babalarına, ilâhlarına, putlarına vb. yaptıkları, yeminleri nesli ve Allah'dan başka yemin edilecek bir şey olmadığını bildirmek içindir. Tâki bu yemine alışsınlar da Allah'dan başkasına yemin etmeyi unutsunlar.» (sallallahü aleyhi ve sellem)’in yüzüğü giyerken taşını avucunun içine çevirmesi, bunun zinet değil, mühür vesair işler maksadıyle takıldığını beyan içindir. Yüzüğü atmaktan murad, onu bir daha kullanmamasıdır. Yoksa telef etmek değildir. Çünkü Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) mali israf ve ziyan etmeyi yasaklamıştır.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Elbise Ve Zinet
Konu: Erkeklere Altın Yüzüğün Haram Kılınması Ve İslamın İlk Zamanlarında Mübah Kılınmasının Neshi Bâbı