Fatıma Bint Kaysın Rivâyetini Kabul Etmeyenler ile İlgili Hadisler
2293-)
Ebû îshâk'dan; demiştir ki: Ben (Kûfe'de) el-Esved'le birlikte Ulû câmiîde idim. el-Esved şöyle dedi: Fâtıma bint Kays, Ömer b. el-Hattâb'a geldi ve kocasından boşandıktan sonra Hazret-i Peygamberin ona: sen kocandan nafaka ve mesken alamazsın" dediğini anlattı.) Hazret-i Ömer de ona; Biz duyduğu bir haberi iyice belleyip bellemediğini bilmediğimiz bir kadının sözüyle Rabbimizin kitabını ve Peygamberimiz (sallallahü aleyhi ve sellem)'ln sünnetini bırakacak değiliz" diye cevap verdi. talâk 46; Tirmizî, talâk 6; Nesâî, talâk 70; Darimî, mukaddime 24; talâk 1; Muvatta, kader 3; Ahmed b. Hanbel, I, 75; III, 212, 286; IV, 206; V, 30.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Boşanma Bölümü
Konu: Fatıma Bint Kaysın Rivâyetini Kabul Etmeyenler
2294-)
Hişâm b. Urve'nin babası (Urve)'den; demiştir ki: Âişe, Fâtıma’nın bu sözünü şiddetle reddetti ve; Gerçekten Fâtıma ıssız bir yerde idi ve etrafından korkuluyordu da Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) onun için kendisine İbn Ümm-ı Mektûm'un evine taşınması için izin verdi" talâk 42; İbn Mâce, talâk 9. dedi.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Boşanma Bölümü
Konu: Fatıma Bint Kaysın Rivâyetini Kabul Etmeyenler
2295-)
Urve b. ez-Zübeyr'den rivâyet olunduğuna göre Hazret-i Âişe'ye " Sen Fâtıma'nın sözünü bilmiyor musun?" denmiş de Hazret-i Âişe " Bana bak! bunu anmak da ona hiç bir hayır yoktur" diye cevâp vermiştir. talâk 54.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Boşanma Bölümü
Konu: Fatıma Bint Kaysın Rivâyetini Kabul Etmeyenler
2296-)
Süleyman b. Yesâr, Fâtıma (bint Kays)’ın (iddetini beklemekte olduğu kocasının evinden başka bir eve) çıkmasının sebebi hakkında şöyle demiştir; Bu sadece, Hazret-i Fâtıma (bint Kays)'ın huysuzluğundan dolayı meydana gelmiştir." es-Sünenu'l-kübrâ, VII, 433.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Boşanma Bölümü
Konu: Fatıma Bint Kaysın Rivâyetini Kabul Etmeyenler
2297-)
el-Kasım b. Muhammed ile Süleyman b. Yesâr'dan rivâyet edildiğine göre; Yahya b. Sâid b. el-Âs, Abdurrahmân b. el-Hakem'in kızını üç talakla boşadı da Abdurrahman onu alıp kendi evine götürdü. Bunun üzerine Hazret-i Âişe, o sırada Medine Valisi bulunan Mervân b. el-Hakem'e haber gönderip; Allah'dan kork ve kadını evine geri gönder" dedi. Süleyman'ın hadîsinde Mervân'ın Hazret-i Âişe'ye şöyle cevâp verdiği ifâde ediliyor; Abdurrahmân bana üstün geldi" . el-Kâsım'ın hadîsinde ise, Mervân'ın Hazret-i Âişe'ye şöyle cevâp verdi(ği ifâde ediliyor): Sana Fâtıma bint Kays'ın durumu ulaşmadı mı?" Hazret-i Âişe de " Fâtıma hadîsinden bahsetmemen sana bir zarar vermez" (Onu hatırlamanın sana bir faydası yoktur) diye cevâp verdi. Mervân da şöyle karşılık verdi; Eğer Hazret-i Fâtıma'nın evinden çıkmasını gerektiren şer, sana ma'lûm olsaydı, Yahya ile karısı Amre arasında bulunan şerr'(in, Amre'nin, Yahya'nın evini terketmesini meşru kılacak bir sebep teşkil ettiğini) sana anlatmaya yeterdi. talâk 52-54; Buhârî, talâk 41.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Boşanma Bölümü
Konu: Fatıma Bint Kaysın Rivâyetini Kabul Etmeyenler
2298-)
Meymûn b. Mihrân'dan; demiştir ki: Medine'ye gelmiştim. Sâid b. el-Müseyyeb'in yanına götürüldüm ve (ona); bint-i Kays üç talâkla boşandı, (iddet süresi içerisinde) evinden çıkarıldı (Buna ne dersiniz?) dedim. Sâid şöyle cevâp verdi; kadın halkı fitneye düşüren bir kadındır. Kendisi diliyle etrafındakileri inciten birisiydi de bu yüzden âmâ İbn Ümm-ı Mektûm'un yanına bırakıldı. Şerhu Meâni'l-âsâr, II, 40. Beyhâkî, es-Sünenu’l-kübrâ, VII, 433.
Kaynak: Sünen-i Ebu Davud, Boşanma Bölümü
Konu: Fatıma Bint Kaysın Rivâyetini Kabul Etmeyenler