Hadd Cezası Gören Kişinin Şahitliği ile İlgili Hadisler
2118-)
Süleyman b. Yesar ve diğerlerine: «Hadd tatbik edilen bir kişinin şahitliği caiz midir?» diye soruldu. Onlar da: «Tevbe etmişse, evet.» dediler.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Akdiye (yargılama) Kitabı
Konu: Hadd Cezası Gören Kişinin Şahitliği
2119-)
İmâm-ı Mâlik der ki: İbn Şihab'a da bu mesele soruldu: O da Süleyman b. Yesar'ın dediği gibi cevap verdi.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Akdiye (yargılama) Kitabı
Konu: Hadd Cezası Gören Kişinin Şahitliği
2120-)
İmâm-ı Mâlik der ki: Hüküm bizce de böyledir. Bu hüküm, Yüce Allah'ın şu buyruğundan dolayı verilmiştir: «Namuslu kadınlara töhmet eden sonra da dört şahit getirmeyenlere seksen değnek vurun, bir daha şahadetlerini kabul etmeyin. Onlar asî kimselerdir. Ancak yaptıklarından tevbe eden ve hallerini düzelten kişileri Allah af eder. Günahlarını bağışlar.» Nûr, 24/4,5. Mâlik der ki: Bizce ittifakla kabul edilen hüküm, had vurulan, sonra tevbe edip kendini İslah eden kişinin şahitliğinin caiz olmasıdır. Bu konuda işittiklerim içerisinde en hoşuma gideni budur. Ebû Ilanife'ye göre, iftira ve başka suçlardan dolayı had cezası gören kişinin tevbe etse de ebediyyen şahitliği kabul edilmez (Bâcî, Münteka, c.5, s. 207).
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Akdiye (yargılama) Kitabı
Konu: Hadd Cezası Gören Kişinin Şahitliği