Hayız Kanı İle Özür Kanı Arasındaki Fark ile İlgili Hadisler
217-)
Fatıma binti ebi Hubeyş (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Hayız olmuştum. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdular ki: hayız kanı olursa rengi siyahımsı olur ve böyle bilinir. Böyle bir durumda namazı bırak. Başka (renkte) kan olursa abdest al çünkü o damardan gelen kandır.) (İbn Mâce, Tahara: 115; Buhârî, Hayz: 21)
Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Kanı İle Özür Kanı Arasındaki Fark
218-)
Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Fatıma binti ebi Hubeyş hayız görmeye başlamıştı da, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) ona şöyle demişti: kanı siyahımtırak olarak bilinir. Akan kan bu özellikte olursa namazı bırak. Bu özellikten başka bir kan olursa, abdest al ve namazını kıl.) (Müslim, Hayz: 14; İbn Mâce, Tahara: 115)
Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Kanı İle Özür Kanı Arasındaki Fark
219-)
Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Fatıma binti ebi Hubeyş hayız görmüştü. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e şu şekilde sordu: Allah’ın Rasûlü! Hayız oluyorum ve asla temizlenemiyorum, namazı bırakayım mı?) Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de: damardan gelen bir kandır; hayız kanı değildir. Hayız günlerin geldiği zaman namazı bırak sona erdiğinde ise üzerine bulaşan kan izini yıka ve abdest al çünkü o damardan gelen bir kandır, hayız kanı değildir) buyurdu. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’e: gerekir mi?) diye soruldu. Nebi (sallallahü aleyhi ve sellem)’de: gerektiği konusunda kimsenin şüphesi olmasın) buyurdular. (İbn Mâce, Tahara: 115; Buhârî, Hayz: 21)
Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Kanı İle Özür Kanı Arasındaki Fark
220-)
Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Fatıma binti ebi Hubeyş: Allah’ın Rasûlü! Temizlenemiyorum, namazımı terk edeyim mi?) diye sordu. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de: hayız kanı değil damardan gelen bir kandır. Hayız olma günün gelince namazı bırak, hayz süresi kadar gün geçince üzerindeki kanı yıka ve namazını kıl) buyurdular. (Müslim, Hayz: 14; İbn Mâce, Tahara: 118)
Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Kanı İle Özür Kanı Arasındaki Fark
221-)
Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, Fatıma binti ebi Hubeyş dedi ki: Allah’ın Rasûlü! Temizlenemiyorum, namazlarımı bırakayım mı?) Bunun üzerine Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): damardan gelen bir kandır) buyurdular. Bu hadisi kendisine okuduğumda Halid dedi ki: hayız kanı değildir, hayız başlayınca namaz kılmayı bırak hayız süresi bitince üzerindeki kanı temizle ve namazını kıl.) (İbn Mâce, Tahara: 118; Müslim, Hayz: 14)
Kaynak: Sünen-i Nesâî, Temizlik Bölümleri
Konu: Hayız Kanı İle Özür Kanı Arasındaki Fark