Hayızın En Çok Müddeti Hakkında Gelen Haberler ile İlgili Hadisler

862-) Bize Muhammed b. İsa haber verip (dedi ki), bize Hüşeym rivâyet edip (dedi ki), bize Yûnus, el-Hasan'dan, O'nun şöyle dediğini rivâyet etti: Kadın hayız halinde yedi gün (kendini) namazdan alıkor. (Yedi günün) sonunda temizlenirse ne âlâ? Aksi halde o (yedi günle) on gün arasında da (kendim namazdan) alıkor. (On günün) sonunda temizlenirse ne âlâ! Aksi halde gusül yapar, namazını kılar, (çünkü) o müstehâzadır.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızın En Çok Müddeti Hakkında Gelen Haberler
863-) Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, er-Rebî'den, (O da) el-Hasan'dan (naklen) rivâyet etti (ki, el-Hasan) şöyle dedi: "Hayız on gündür. (Kanı) daha fazla (gelen kadın) müstehâzadır."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızın En Çok Müddeti Hakkında Gelen Haberler
864-) Atâ' ise; "hayız onbeş gündür" demiştir.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızın En Çok Müddeti Hakkında Gelen Haberler
865-) Bize Muhammed b. Yûsuf, Süfyân'dan, (O) el-Hâlid b. Eyyûb'dan, (O) Ebû İyâs Muâviye b. Kurre'den, (O da) Enes b. Mâlik'ten (naklen) haber verdi (ki, Enes) şöyle dedi: "Hayız on gündür. (Kanı) daha fazla (gelen kadın) müstehâzadır."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızın En Çok Müddeti Hakkında Gelen Haberler
866-) Bize Ebû Nu'aym haber verip (dedi ki), bize Hammâd b. Seleme, Ali b. Sâbit'den, (O) Muhammed b. Zeyd'den, (O da) Sa'îd b. Cübeyr'den (naklen) rivâyet etti (ki, Sa'îd) şöyle dedi: Hayız onüç güne kadardır. (Kam) daha fazla (gelen kadın) müstehâzadır.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızın En Çok Müddeti Hakkında Gelen Haberler
867-) Bize Haccâc b. Minhâl haber verip (dedi ki), bize Hammâd b. Seleme, Hâlid b. Eyyûb'dan, (O) Muâviye b. Kurre'den, (O da) Enes b. Mâlik'ten (naklen) rivâyet etti (ki, Enes) şöyle dedi: "Hayız on gündür. (Kanı an günden) sonra (da gelen kadın) müstehâzadır."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızın En Çok Müddeti Hakkında Gelen Haberler
868-) Bize Haccâc haber verip (dedi ki), bize Hammâd b. Seleme, Ali b. Sâbiften, (O) Muhammed b. Zeyd'den, (O da) Sa'îd b. Cübeyr'den (naklen) rivâyet etti (ki, Sa'îd) şöyle dedi: "Hayız onüç güne kadardır. Bunun dışında (kanı gelen kadın) müstehâzadır."

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızın En Çok Müddeti Hakkında Gelen Haberler
869-) Bize Haccâc haber verip (dedi ki), bize Hammâd, Yûnus'tan, (O da) el-Hasan'dan (naklen) rivâyet etti (ki, el-Hasan) şöyle dedi: (Kadın) o kanı gördüğü zaman, (önceki) hayız günlerinden sonra bir veya iki gün (daha) kendini namazdan alıkor. O, bundan sonra, (kanın çıkışı devam ederse), müstehâzadır.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızın En Çok Müddeti Hakkında Gelen Haberler
870-) Bize Ebu'n-Nu'mân haber verip (dedi ki), bize Hammâd b. Zeyd, Hâlid b. Eyyûb'dan, (O) Muâviye b. Kurra'dan, (O da) Enes'ten (naklen) rivâyet etti (ki, Enes) şöyle dedi: Müstehâza, üç, dört, beş, altı, yedi, sekiz, dokuz, on (gün) bekler.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızın En Çok Müddeti Hakkında Gelen Haberler
871-) Bize Ca'fer b. Avn, İbn Cüreyc'den, (O da) Atâ'dan (naklen) haber verdi (ki, Atâ’) şöyle dedi: (Alimlerden) bize ulaşmıştır ki, müstehâza, (önceki) hayızlarının (günlerine) ilâveten bir gün (daha) bekler.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızın En Çok Müddeti Hakkında Gelen Haberler
872-) Bize Ca'fer b. Avn haber verip (dedi ki), bize er-Rebî' b. Sabîh, Enes b. Mâlik'ten işiten bir kimseden (naklen) rivâyet etti (ki, Enes) şöyle diyormuş: (Kanı) on günden fazla (gelen kadın) müstehâzadır.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızın En Çok Müddeti Hakkında Gelen Haberler
873-) Bize el-Hakem İbnu'l-Mübârek haber verip (dedi ki), bize Abdullah b. İdrîs, Mufaddal b. Muhelhel'den, (O) Süfyân'dan, (O) İbn Cureyc'den, (O da) Atâ'dan (naklen) rivâyet etti (ki, Atâ') şöyle dedi: Hayızın en uzun (müddeti) onbeş gündür.

Kaynak: Sünen-i Dârimî, Taharet Kitabı
Konu: Hayızın En Çok Müddeti Hakkında Gelen Haberler