Hür Kişinin Zıharı[12] ile İlgili Hadisler
1615-)
İmâm-ı Mâlik'e Rivâyet edildi: Saîd b. Amr b. Süleyb ez-Zürekî evleneceği kadını boşayacağını söyleyen bir adam hakkında Kasım b. Muhammed'e (fetva) sordu. da dedi ki: Karısına «seninle evlenirsem sırtın bana anamın sırtı gibi olsun» diyen adama Hazret-i Ömer, «Evlenirsen zıhar keffareti verinceye kadar karına yaklaşma» diye emretti.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Hür Kişinin Zıharı[12]
1616-)
İmâm-ı Mâlik'e şöyle Rivâyet edildi: Bir adam, Kasım b. Muhammed ile Süleyman b. Yesar'a evlenmeden önce karısına zıhar yapan bir adam hakkında (fetva) sordu. Onlar da: O kadınla evlenirse zıhar keffareti verinceye kadar ona dokunamaz» dediler.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Hür Kişinin Zıharı[12]
1617-)
Hişam b. Urve babası Urve'den Rivâyet eder: dört karısına bir cümle ile «hepiniz bana annemin sırtı gibisiniz» diyen bir adam hakkında: Ona yalnız bir keffaret gerekir» demiştir.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Hür Kişinin Zıharı[12]
1618-)
Rebia b. Ebî Abdirrahman'dan da böyle Rivâyet edilmiştir. Mâlik der ki: Fetva bize göre de böyledir. Allah, zıhar keffareti hakkında şöyle buyurdu: «(Karısına zıhar yapan) temas etmeden önce bir köle azad eder. Köle bulamayan, karısına yaklaşmadan peşpeşe iki ay oruç tutar, oruç tutamazsa altmış fakiri doyurur.» Mücadele, 3,4
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Hür Kişinin Zıharı[12]
1619-)
İmâm-ı Mâlik, ayın ayrı meclislerde karısına zıhar yapan bir kişi hakkında der ki: yalnız bir keffaret gerekir. Şayet zıhar yapar, sonra keffaretini verir, sonra da tekrar zıhar yaparsa, yeniden bir keffaret daha gerekir.»
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Hür Kişinin Zıharı[12]
1620-)
İmâm-ı Mâlik der ki: kimse zıhar yaptık dan sonra, keffaret vermeden önce birleşme yaparsa, yalnız bir keffaret gerekir. Keffaret verinceye kadar karısına yaklaşmaz. (Önceden yaklaştığı için de) Allah'tan af diler. Bu işittiklerimin en uygunudur.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Hür Kişinin Zıharı[12]
1621-)
İmâm-ı Mâlik der ki: süt ve gerekse neseb (soy) yönünden evlenmesi haram olan kadınlara yapılan benzetme de aynıdır. (Aralarında hiç bir fark yoktur).
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Hür Kişinin Zıharı[12]
1622-)
İmâm-ı Mâlik der ki: Kadınlar kocalarına zıhar yapamazlar.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Hür Kişinin Zıharı[12]
1623-)
Yüce Allah'ın «Kadınlarına zıhar yapıp sonra sözlerinden dönenler...» Mücadele, 3. âyeti hakkında İmâm-ı Mâlik der ki: Bu âyetin tefsiri işittiğime göre şöyledir: Adam karısına zıhar yapar (sırtın annemin sırtı gibi der), sonra da karısına yaklaşmaya karar verirse, ona keffaret vacip olur. Şayet karısına zıhar yaptıktan sonra yaklaşmaya karar vermeyerek boşarsa, üzerine kefaret vacib olmaz. Bundan sonra tekrar evlenirse zıhar keffareti vermeksizin ona dokunamaz.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Hür Kişinin Zıharı[12]
1624-)
Cariyesine zıhar yapan biri hakkında da İmâm-ı Mâlik der ki: bu kişi cariyesine yaklaşmak isterse, münasebetten önce zıhar keffareti vermesi gerekir.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Hür Kişinin Zıharı[12]
1625-)
İmâm-ı Mâlik der ki: Zıhar yapan bir kimse ilâ da yapmışsa, ayrı ayrı keffaret gerekir. Ancak (aczinden) zıhar keffaretiyle dönmek istemiyorsa îlâ (yemin) keffaretiyle dönebilir.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Hür Kişinin Zıharı[12]
1626-)
Hişam b. Urve der ki: adam, Urve b. ez-Zübeyr'e sordu: «Bir kimse karısına: Sen yaşadıkça üzerine nikahlayacağım her kadın bana annemin sırtı gibi olsun, dedi. Bunun hükmü nedir?» b. Zübeyr de: Bir köle âzât etmek kâfi» dedi.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Talak (boşama/boşanma)
Kitabı
Konu: Hür Kişinin Zıharı[12]