İhramlının Av Etinden Yemesinin Caiz Olduğu Haller ile İlgili Hadisler
1008-)
Ebû Katade anlatıyor: Mekke'ye giderken Resûlüllah'la (sallallahü aleyhi ve sellem) beraberdim. Ben ihramsızdım, ihramlı bazı arkadaşlarla onlardan ayrıldık. Bu arada bir yaban eşeği gördüm. Atımın üzerinde doğrularak arkadaşlardan kamçımı istedim, vermediler. Okumu istedim, onu da vermediler. Sonunda kendim alarak yaban eşeğini vurdum. Etinden bazı ashap yedi, bazısı yemedi. Hazret-i Peygamber'e yetişince durumu sordular, peygamberimiz şu cevabı verdi: «O, bir nevi rızıktır, onu size Allah yedirdi.» Buhârî, Cihad, 56/88; Müslim, Hacc, 15/57. Ayrıca bkz. Şeybanî, 443
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Hac Kitabı
Konu: İhramlının Av Etinden Yemesinin Caiz Olduğu Haller
1009-)
Hişam babası Urve'den naklediyor: Zübeyr b. Avvam ihrama girerken azığına kurutulmuş ceylan eti alırdı. Şeybanî,443.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Hac Kitabı
Konu: İhramlının Av Etinden Yemesinin Caiz Olduğu Haller
1010-)
Zeyd b. Eslem'den: Ebu Katade'nin yaban eşeğiyle ilgili anlattıkları aynen burada da anlatılır. Ancak Hazret-i Peygamberin sözünde «... Yanınızda onun etinden var mı?» ilavesi vardır.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Hac Kitabı
Konu: İhramlının Av Etinden Yemesinin Caiz Olduğu Haller
1011-)
Behzî anlatıyor: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Mekke'ye doğru yola çıktı, ihramlı idi. Revha'ya gelince birden yaralı bir yaban eşeği gördüler. Durumu Resûlüllah'a (sallallahü aleyhi ve sellem) haber verdiler. Peygamberimiz: nerede ise sahibi gelir!» buyurdu. Bu sırada Behzî geldi. Yaban eşeğinin sahibi o idi. Hazret-i Peygamber'e: Ya Resûlallah! İstersen bu hayvanı size vereyim.» dedi. Peygamberimiz, Ebû Bekr'e emir verdi, oradakiler arasında hayvanın etini taksim etti. Yaban eşeğinin yenilmesi, daha sonra yasaklanmıştır. yollarına devam ettiler. Ruveyse ile Arc arasındaki Üsabe'ye gelince bir de baktılar ki gölgede kafasını bacakları arasına koymuş, atılan ok vücudunda henüz saplı duran bir ceylan inliyor. Bunun üzerine Hazret-i Peygamber bir adama kafilenin arkası kesilinceye kadar yaralı hayvanı kimse rahatsız etmemesi için başında beklemesini emretti. Nesaî, Menasik'ul Hacc, 24/78. Ayrıca bkz. Şeybanî, 442. Revha: Mekke ile Medine arasında bir yer. Bir yer veya bir kuyu ismi. Bir yer ismi. Haremeyn arasında bir mevki
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Hac Kitabı
Konu: İhramlının Av Etinden Yemesinin Caiz Olduğu Haller
1012-)
Ebû Hüreyre anlatıyor: Bahreyn'e gitmiştim. Rebeze'ye varınca Irâk'lı bir kafileye rastladım. İhramlıydılar. Rebeze'li birinden aldıkları av etinden yiyip yiyemiyeceklerini sordular. Yiyebileceklerini söyledim. Sonradan da yenip yenmeyeceğinde şüpheye düştüm. Medine'ye gelince durumu Ömer b. Hattab'a anlattım: Hazret-i Ömer: Sen ne cevap verdin?» diye sordu. Ben: Yiyebileceklerini söyledim.» dedim. Bunun üzerine Hazret-i Ömer: Eğer başka türlü bir cevap verseydin sana neler yapardım? (yani cezalandırırdım!)» dedi. Şeybanî, 442. Medine yakınlarında bir yer. Bahreyn: Basra ile Umman arasında bir yer.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Hac Kitabı
Konu: İhramlının Av Etinden Yemesinin Caiz Olduğu Haller
1013-)
Ebû Hüreyre, Abdullah b. Ömer'e anlatıyor: Rebeze'de ihramlı bir topluluğa rastladım. Bana av eti konusunda bir fetva sordular. Onlar bir grup ihramsız insanın av eti yediğini görerek onlardan biraz et almışlar. de yiyebileceklerini söyledim. Sonra Medine'ye gelerek Ömer b. Hattab'ın huzuruna çıktım. Durumu bir de ona sordum. Sen ne fetva verdin?» dedi. Ben de: « Yiyebilirsiniz,» dedim, diye cevap verince: « Eğer başka türlü fetva verseydin sana mutlaka ceza verirdim.» dedi.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Hac Kitabı
Konu: İhramlının Av Etinden Yemesinin Caiz Olduğu Haller
1014-)
Atâ b. Yesar'dan: Kâ’bül Ahbar, Şam taraflarında bir grup insanla karşılaştı. Onlar yolda bir müddet gittikten sonra av eti bulmuşlardı. Kâ'b onlara bu eti yiyebileceklerini söylemiş. Onlar Medine'ye gelince durumu Ömer b. Hattab'a anlattılar. Hazret-i Ömer onlara: Size yenebileceğine dair fetvayı kim verdi?» diye sordu. Onlar: Kâ'b» dediler. Bunun üzerine Hazret-i Ömer: Dönünceye kadar onu size başkan tayin etmiştim.» dedi. sonra bu kafile Mekke yolunda bir yerde çekirge sürüsüne rastladı. Kâ'b onlara çekirgeleri yakalayıp yiyebileceklerini söyledi. Ömer b. Hattab'a gelince bu durumu da arzettiler. Hazret-i Ömer: Neye dayanarak bu fetvayı verdin?» diye sordu. Kâ'b da: «Deniz avına!» diye cevap verdi. Hazret-i Ömer: « Ne biliyorsun?» dedi. Kâ'b: Ey mü'minlerin emîri! Kuvvet ve iradesiyle yaşadığım Allah'a yemin ederim ki senede birkaç defa kıyıya vuran balıklardan onların farkı yoktur.» dedi.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Hac Kitabı
Konu: İhramlının Av Etinden Yemesinin Caiz Olduğu Haller
1015-)
İmâm-ı Mâlik'e: Yolda rastlanan av etini ihramlı kimse satın alabilir mi?» diye soruldu. Şu cevabı verdi: Şayet hacı adayı için avlanmış da ona ikram ediliyorsa bence satın alamaz. Şayet ihramsız kimse kendisi için avlamış da ihramlı da tesadüfen buna rastlamışsa satın alabilir, bir mahzur yoktur.»
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Hac Kitabı
Konu: İhramlının Av Etinden Yemesinin Caiz Olduğu Haller
1016-)
İmâm-ı Mâlik'ten: kimse daha önceden avladığı veya satın aldığı av eti ile ihrama girerse, bu eti ailesine göndermesi gerekmez, ama göndermesinde de bir mahzur yoktur.»
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Hac Kitabı
Konu: İhramlının Av Etinden Yemesinin Caiz Olduğu Haller
1017-)
İmâm-ı Mâlik'ten: nehir, göl ve benzeri yerlerde avlanan balıklar ihramlıya helâldir, onları avlayabilir.» Şeybanî, 444
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Hac Kitabı
Konu: İhramlının Av Etinden Yemesinin Caiz Olduğu Haller