İki Müminin, Karşılaştıklarında Birbirinden Yüz Çevirip Ayrılmalarının Kötülüğü Ve Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Ve Sellemın: Bir Kimsenin, Mümin Kardeşini Üç Günden Fazla Bırakması Küs Durması Halâl Olmaz Kavli Bâbı ile İlgili Hadisler
6142-)
ez-Zuhrî şöyle demiştir: Bana Avf ibn Mâlik ibni'l-Tufeyl tahdîs etti. O, el-Hâris'in oğlu, aynı zamanda Peygamber’in zevcesi Âişe'nin ana-bir erkek kardeşinin oğludur. (O şöyle dedi:) Âişe'ye bir satış veya Âişe'nin bir kimseye vermiş olduğu bir atası hakkında Abdullah ibnu'z-Zubeyr'in "Vallahi Âişe bu satıştan ya kat'î olarak vazgeçer yahut da ben onu bundan muhakkak men' ederim" dediği haberi ulaştırıldı. Bunun üzerine Âişe: Abdullah bu sözü söyledi mi? dedi. Oradakiler: Evet söyledi, dediler. Âişe: Zubeyr'in oğluna ebediyyen konuşmamam Allah için benim üzerime bir nezr olsun! dedi. epey uzayınca İbnu'z-Zubeyr, Muhacirler'in kendisine Âişe yanında şefaat etmelerini istedi. Neticede Âişe: Hayır vallahi, ben onun hakkında ebeden şefaat kabul etmem ve nezrimden de döneklik yapmam, dedi. üzerine bu ayrılık uzayınca, İbnu'z-Zubeyr, Zuhre oğulları'ndan olan el-Misver ibn Mahrame ve Abdurrahmân ibnu'l-Esved ibn Abdi Yeğûs ile konuştu ve onlara: İkinizden Allah adiyle istiyorum: Beni muhakkak Âişe'nin huzuruna girdireceksiniz! Muhakkak olan şu ki, Âişe'nin benden kesilip ayrılmaya nezretmesi, ona halâl olmaz! dedi. üzerine Misver ile Abdurrahmân ridâlarına bürünerek Abdullah'ı götürüp Âişe'nin huzuruna girmek üzere izin istediler. Ve: es-Selâmu aleyki ve rahmetullâhi ve berekâtuhû! Huzuruna girebilir miyiz? dediler. Giriniz! diye izin verdi. Onlar: Hepimiz mi girelim? diye sordular. Âişe: Evet, hepiniz giriniz! dedi. onların beraberinde İbnu'z-Zubeyr olduğunu bilmiyordu. Onlar içeri girince İbnu'z-Zubeyr de perdenin arkasına girdi, Âişe'ye sarıldı, ondan kendisini affetmesini istemeye ve ağlamaya başladı. Bu sırada Misver ile Abdurrahmân da muhakkak Âişe'nin onunla konuşmasını ve onu kabul etmesini ısrarla istemeye başladılar. Ve: Peygamber(sallallahü aleyhi ve sellem), senin yapmış olduğun bu ayrılıktan nehyetti, "Şübhesiz ki bir müslümânın, mü'min kardeşini üç geceden fazla bırakması (küsmesi) halâl olmaz" buyurmuştur, dediler. Âişe üzerine bu hatırlatmaları ve baskı yapmayı çoğalttıkça, o da onlara adağını hatırlatmağa ve ağlamaya başladı. Ve: Ben onunla konuşmamaya nezrettim, nezr ise şiddetlidir! diyordu. da devamlı Âişe'ye ısrar ediyorlardı. Nihayet Âişe, İbnu'z-Zubeyr'le konuştu ve bu nezri hakkında kırk tane köleyi hürriyete kavuşturdu. Artık bundan sonra bu nezrini dâima anar ve ağlar oldu, hattâ gözyaşları baş örtüsünü ıslatırdı.
Kaynak: Sahîh-i Buhârî, Kitabu'l-edeb
Konu: İki Müminin, Karşılaştıklarında Birbirinden Yüz Çevirip Ayrılmalarının Kötülüğü Ve Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Ve Sellemın: Bir Kimsenin, Mümin Kardeşini Üç Günden Fazla Bırakması Küs Durması Halâl Olmaz Kavli Bâbı
6143-)
Bize Mâlik, İbn Şihâb'dan; o da Enes ibn Mâlik (radıyallahü anh)'ten haber verdi ki, Rasûlüllah(sallallahü aleyhi ve sellem):"Birbiriniz/e kînleşmeyiniz, birbirinize hased etmeyiniz, birbirinize darılıp arka dönmeyiniz ve ey Allah'ın kulları! Birbirinizle sevişip kardeşler (mesabesinde) olunuz. Bir müslümânın, mü'min kardeşini üç geceden fazla küsüp terketmesi halâl olmaz" buyurmuştur.
Kaynak: Sahîh-i Buhârî, Kitabu'l-edeb
Konu: İki Müminin, Karşılaştıklarında Birbirinden Yüz Çevirip Ayrılmalarının Kötülüğü Ve Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Ve Sellemın: Bir Kimsenin, Mümin Kardeşini Üç Günden Fazla Bırakması Küs Durması Halâl Olmaz Kavli Bâbı
6144-)
Bize İmâm Mâlik, İbn Şihâb'dan; o da Atâ ibn Yezîd el-Leysî'den; o da Ebû Eyyûb Hâlid ibn Zeyd el-Ensârî (radıyallahü anh)'den haber verdi ki, Rasûlüllah(sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: "Bir kimsenin dîn kardeşini üç geceden fazla küs bırakması halâl olmaz. Öyle bir küslük ki, iki mü 'min birbirine kavuştukları zaman birisi yüzünü şu tarafa çevirir, öbürüsü de öteki tarafa çevirir. Halbuki iki mü'minin hayırlısı, şu önce selâm vermeye başlayandır".
Kaynak: Sahîh-i Buhârî, Kitabu'l-edeb
Konu: İki Müminin, Karşılaştıklarında Birbirinden Yüz Çevirip Ayrılmalarının Kötülüğü Ve Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Ve Sellemın: Bir Kimsenin, Mümin Kardeşini Üç Günden Fazla Bırakması Küs Durması Halâl Olmaz Kavli Bâbı