İmamın Cehri Sesli Okuduğu Yerlerde Arkasındakilerin Kıraati Terk Etmeleri ile İlgili Hadisler
230-)
Nâfi' der ki: Abdullah b. Ömer'e (radıyallahü anh): imama uyanlar Kur'an okur mu? diye soranlara: Sizden biri imamın arkasında kıldığı vakit, imamın okuması kâfidir, yalnız kılınca okusun» diye cevap verdi. der ki: Abdullah b. Ömer (radıyallahü anh), imamın arkasında Kur'an okumazdı.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Namaz Kitabı
Konu: İmamın Cehri Sesli Okuduğu Yerlerde Arkasındakilerin Kıraati Terk Etmeleri
231-)
İmâm-ı Mâlik der ki: Bize göre imam cehri okumuyorsa, arkasındakiler okur. Eğer imam cehri okuyorsa, arkasındakiler kıraati terk eder.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Namaz Kitabı
Konu: İmamın Cehri Sesli Okuduğu Yerlerde Arkasındakilerin Kıraati Terk Etmeleri
232-)
Ebû Hüreyre (radıyallahü anh) şöyle anlatır: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) kıraati açıktan yaptığı bir namazı kıldırdıktan sonra cemaate dönerek: benimle beraber sizden Kurban okuyan oldu mu?» dedi. Cemaatten biri: Ben okudum, Ya Resûlallah!» deyince: de neden Kur’an okurken huzursuz ediliyorum, diyordum» buyurdu. Bu ihtar üzerine ashap, Resûlüllah'ın sesli okuduğu namazlarda Kur'an okumaya son verdiler. Nesaî, îftitah, 11/28, Ayrıca bkz. Şeybanî, 111. hadiste, bilhassa imamın sesli okuduğu namazlarda cemaatin okumaması gerektiği açıktır.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Namaz Kitabı
Konu: İmamın Cehri Sesli Okuduğu Yerlerde Arkasındakilerin Kıraati Terk Etmeleri