İyi Ve Kötü Kişi İçin Olması Müsâvî Olarak Bir İş Üzerinde Sözleşip De Sözünü Yerine Getirmeyen Kimsenin Günâhı Bâbı ile İlgili Hadisler

3222-) Bize Şu'be, Süleyman el-A'meş'ten; o da Ebû Vâil'den; o da Abdullah ibn Mes'ûd'dan;

Kaynak: Sahîh-i Buhârî, Kitâbu'l-cizye Ve'l-muvâdea
Konu: İyi Ve Kötü Kişi İçin Olması Müsâvî Olarak Bir İş Üzerinde Sözleşip De Sözünü Yerine Getirmeyen Kimsenin Günâhı Bâbı
3223-) Sâbit'ten ve Enes'ten tahdîs etti ki, Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem): "Ahdini bozan her kişi için kıyâmet gününde bir bayrak vardır" buyurmuştur. Râvîlerin biri "Bayrak dikilir"; diğeri de: "Kıyâmet gününde kendisiyle ahde vefasızlık derecesinin tanınacağı bir alâmet (bir bayrak) görülür'' şeklinde rivayet etmiştir.

Kaynak: Sahîh-i Buhârî, Kitâbu'l-cizye Ve'l-muvâdea
Konu: İyi Ve Kötü Kişi İçin Olması Müsâvî Olarak Bir İş Üzerinde Sözleşip De Sözünü Yerine Getirmeyen Kimsenin Günâhı Bâbı
3224-) Bize Hammâd, Eyyûb'dan; o da Nâfi'den tahdîs etti ki, İbnu Omer (radıyallahü anh): Ben Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'den işittim; "Verdiği sözünde durmayıp cayan her gaddar kişi için ahde vefasızlığı sebebiyle (bir alâmet) bir bayrak dikilir" buyuruyordu, demiştir.

Kaynak: Sahîh-i Buhârî, Kitâbu'l-cizye Ve'l-muvâdea
Konu: İyi Ve Kötü Kişi İçin Olması Müsâvî Olarak Bir İş Üzerinde Sözleşip De Sözünü Yerine Getirmeyen Kimsenin Günâhı Bâbı
3225-) Abdullah İbn Abbâs radıyallahü anhüma şöyle demiştir: Rasûluüah (sallallahü aleyhi ve sellem) Mekke'nin fethi günü: "Mekke fethinden sonra (artık Mekke'den Medine'ye)hicret yoktur. Mekke'den yalnız cihâd kasdı ve ilim tahsili niyetiyle çıkılabilir. Devlet tarafından cihâd seferine hareket etmeniz istendiği zaman hemen toplanıp seferber olunuz"buyurdu. yine Rasûlüllah Mekke fethi günü: "Şübhesiz ki Allah bu beldeyi, gökleri ve yeri yarattığı günden beri haram kılmıştır. İşte bu Mekke şehri Allah'ın haram kılması sebebiyle kıyâmet gününe kadar haram(yani ihtiram edilmesi vâcib) olmuştur. Ve şu da muhakkak ki benden evvel burada harb etmek hiçbir kimseye halâl olmamıştır. Benim için de sâdece bir gündüzün bir saatinde halâl olmuştur. Binâenaleyh Mekke, Allah'ın haram kılması sebebiyle kıyâmete kadar haram bir şehirdir; dikeni kesilmez, av hayvanları ürkütülmez, orada düşürülmüş şeyi ancak sahibini arayacak olan kimse uzanıp alabilir, Mekke'nin yeşil otları da koparılmaz" buyurdu. üzerine el-Abbâs: Yâ Rasûlallah! Izhır otu müstesna olsun! Çünkü o Mekkeliler'in demircileri ve kuyumcuları ve evleri içindir! dedi. "Izhır müstesna olsun!" buyurdu.

Kaynak: Sahîh-i Buhârî, Kitâbu'l-cizye Ve'l-muvâdea
Konu: İyi Ve Kötü Kişi İçin Olması Müsâvî Olarak Bir İş Üzerinde Sözleşip De Sözünü Yerine Getirmeyen Kimsenin Günâhı Bâbı