Mekkeye Girmek İstenildikte Zü Tavada Gecelemenin, Oraya Girmek Îçin Yıkanmanın Ve Mekkeye Gündüz Girmenin Müstehab Oluşu Bâbı ile İlgili Hadisler
3103-)
Bana Züheyr b. Harb ile Ubeydullah b. Saîd rivâyet ettiler. (Dediler ki): Bize Yahya yani El-Kattân, Ubeydullah'tan rivâyet etti. ki): Bana Nâfi', İbn Ömer'den naklen haber verdi ki Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) geceyi sabaha kadar Zû tavâ'da geçirmiş; sonra Mekke'ye girmiş. Nâfi': «Abdullah da bunu yapardı» demiş. İbn Saîd'hı rivâyetinde: «Hattâ sabah namazını kıldı» kaydı vardır. Yahya yahut sabahlayın caya kadar dedi şeklinde rivâyet etmiş.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Hacc
Konu: Mekkeye Girmek İstenildikte Zü Tavada Gecelemenin, Oraya Girmek Îçin Yıkanmanın Ve Mekkeye Gündüz Girmenin Müstehab Oluşu Bâbı
3104-)
Bize Ebû'r-Rabî' Ez-Zehrânî rivâyet etti. ki): Bize Hammâd rivâyet etti. ki): Bize Eyyûb Nâfi'den rivâyet etti ki, İbn Ömer Zû Tavâ'da gecelemeden ve sabahlayıp da yıkanmadan Mekke'ye gelmezmiş» Sonra Mekke'ye gündüzün girer Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’den naklen onun da böyle yanşadığını söylermiş.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Hacc
Konu: Mekkeye Girmek İstenildikte Zü Tavada Gecelemenin, Oraya Girmek Îçin Yıkanmanın Ve Mekkeye Gündüz Girmenin Müstehab Oluşu Bâbı
3105-)
Bize Muhammedu'bnü-ishâk El-Müseyyebî rivâyet etti. ki): Bana Enes yani İbn Iyâz, Mûsâ b. Ukbe'den, o da Nâfi'den naklen rivâyet etti. Nâfi'e de Abdullah anlatmış ki, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) Mekke'ye gelirken Zû Tavâ'ya iner, orada geceler hattâ sabah namazını kılarmış. Resûlüllah' (sallallahü aleyhi ve sellem)'in burada namaz kıldığı yer sarp bir' tepenin üzerinde imiş. Sonradan orada yapılan mescidde değil ondan daha aşağıda sarp bir tepenin üzerinde imiş.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Hacc
Konu: Mekkeye Girmek İstenildikte Zü Tavada Gecelemenin, Oraya Girmek Îçin Yıkanmanın Ve Mekkeye Gündüz Girmenin Müstehab Oluşu Bâbı
3106-)
Bize Muhammed b. İshâk El-Müseyyebî rivâyet etti. ki): Bana Enes yani İbn Iyâz, Mûsâ b. Ukbe'den, o da Nâfi'den naklen rivâyet etti. Nâfi'a da Abdullah haber vermiş ki, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) kendisi ile uzun dağın arasındaki dağın iki tepesini Kabe'ye doğru karşısına almış oraya (sonra) kurulan mescidi tepe tarafındaki mescidin soluna almış. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in namaz kıldığı yer ondan daha aşağıda kara tepenin üzerindeymiş. Tepeden on arşın yahut ona yakın bir mikdâr aşağı imiş. Sonra insanın kıblesine düşen uzun dağın iki tepesine karşı namaz kılmış. hadîsi Buhârî «Kitâbü’l-Hacc» ile «Kitâbü's-Salât»da tah-rîc etmiştir. Tepe mânâsına gelir. Dağın yüksek yeri ve dağa giden yolun giriş yeri, boğaz mânâlarına gelir. Burada ondan mürâd dağın tepesidir. Hazret-i Abdullah'in ibâdet için Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in namaz kıldığı yerleri araştırdığı ve oralarda namaz kıldığı meşhurdur. Bu sebepledir ki, Zû tava'daki mescidin tam Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)'in namaz kıldığı yere yapılmadığının farkına varmış ve bunu bildirmiştir. rivâyetlerden Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’in Mekke’ye gündüz girdiği anlaşılıyorsa da başka rivâyetler gece dahi girdiğini ifâde etmektedir.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Hacc
Konu: Mekkeye Girmek İstenildikte Zü Tavada Gecelemenin, Oraya Girmek Îçin Yıkanmanın Ve Mekkeye Gündüz Girmenin Müstehab Oluşu Bâbı