Mü’minin Hasenatı Sebebiyle Dünyada Ve Âhirette Mukafatlandırılmışı Ve Kafirin Hasenatının Dünyada Peşin Ödenmesi Bâbı ile İlgili Hadisler
7267-)
Bize Ebû Bekr b. Ebî Şeybe ile Züheyr b. Harb rivâyet ettiler. Lâfız Züheyr'indir. (Dediler ki): Bize Yezîd b. Harun rivâyet etti. ki): Bize Hemmâm b. Yahya, Katâde'den, o da Enes b. Mâlik'den naklen haber verdi. (Şöyle dedi): Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): ki, Allah hiç bir mü'mine işlediği hayrı mükâfalsız bırakmaz. O hayr sebebiyle hem dünyada dilediği verilir, hem de âhirette mükâfatlandırılır. Kâfire gelince dünyada Allah için yaptığı hayırlar karşılığında ona nzık verilir. Ahirete vardığında ise onun kendisi ile mükâfat-landırılacağı bir hayrı yoktur.» buyurdular.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Kıyâmet Cennet Cehennem...
Konu: Mü’minin Hasenatı Sebebiyle Dünyada Ve Âhirette Mukafatlandırılmışı Ve Kafirin Hasenatının Dünyada Peşin Ödenmesi Bâbı
7268-)
Bize Asım b. Nadr Et-Teymî rivâyet etti. ki): Bize Mu'temir rivâyet etti. ki): Ben babamdan dinledim. ki): Bize Katâde, Enes b. Mâlik'den rivâyet etti. O da Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’ den rivâyet etmiş ki: ŞÖyle buyurmuşlar: bir hayır işlediği vakit onun sebebiyle kendisine dünyadan bir nimet verilir. Mü'mine gelince, şüphesiz Allah onun hasenatını âhirette biriktirir. Tâatından dolayı dünyada da akabinde rızık verir.»
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Kıyâmet Cennet Cehennem...
Konu: Mü’minin Hasenatı Sebebiyle Dünyada Ve Âhirette Mukafatlandırılmışı Ve Kafirin Hasenatının Dünyada Peşin Ödenmesi Bâbı
7269-)
Bize Muhammed b. Abdillah Er-Ruzzî rivâyet etti. ki): Bize Abdu'l-Vehhab b. Atâ', Saîd'den, o da Katâde'den, o da Enes'den, o da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’den naklen yukarkilerin hadîsi mânâsında haber verdi. üzere dünyadan giden kâfirin âhirette hiç bir sevabı olmadığına, dünyada Allah için işlediği hayırların hiç bir mükâfatını göremiye-ceğine ulemâ ittifak etmişlerdir. Bu hadîs-i şerîf dahi kâfirin dünyada yaptığı hayr hasenat karşılığında kendisine dünyada nimet verileceğini, bunların âhirette kendisine bir faydası olmayacağını sarahaten bildirmektedir. Mü'mininse hayr hasenatının karşılığı, hem dünyada hem âhirette verilecektir. Buna hiç bir mâni yoktur. bildirdiği bu hakikate itikad vâcibdir. zulümden murad; terkdir. Yani; Allah mü'minin mükâfatını terketmez, demektir. Çünkü zulüm bazan noksanlık mânâsına gelir. Zulmün hakikati haddi tecâvüzdür ki: Bu, Allahü teâlâ hakkında müste-hildir. iken hayır hasenat işleyen kâfir, sonradan müslüman olur ve müslüman ölürse, sahih olan kavle göre, bu hasenatının mükâfatım âhirette görecektir.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Kıyâmet Cennet Cehennem...
Konu: Mü’minin Hasenatı Sebebiyle Dünyada Ve Âhirette Mukafatlandırılmışı Ve Kafirin Hasenatının Dünyada Peşin Ödenmesi Bâbı