Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Günahlardan Uzak Bulunuşu, Mubahın En Ehvenini Seçmesi, Allahın Haram Kıldığı Şeyler Çiğnendiğinde Onun Namına İntikam Alması Bâbı ile İlgili Hadisler
6190-)
Bize Kuteybe b. Saîd, Mâlik b. Enes'den ona okunanlar meyanında rivâyet etti. H. Yahya b. Yahya da rivâyet etti. ki): Mâlik'e İbn Şihab’dan dinlediğim, onun da Urve b. Zübeyr'den, onun da Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in zevcesi Âişe'den naklettiği şu hadîsi okudum: Âişe şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) iki şey arasında muhayyer bırakılırsa günah olmamak şartıyle onların kolay olanını seçerdi. Şayet günah ise insanların ondan en uzak olanı idi. Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) kendisi için intikam almamıştır. Meğer ki, Allah (azze ve celle)’nin hürmeti çiğnenmiş olsun!
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Faziletler
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Günahlardan Uzak Bulunuşu, Mubahın En Ehvenini Seçmesi, Allahın Haram Kıldığı Şeyler Çiğnendiğinde Onun Namına İntikam Alması Bâbı
6191-)
Bize Züheyr b. Harb ile İshâk b. İbrahim de hep birden Cerir'den rivâyet ettiler. H. Ahmed b. Abde dahi rivâyet etti. ki): Bize Fudayl b. Iyâz rivâyet etti. iki râvi Mansûr'dan, o da Muhammed'den rivâyet etmişlerdir. Fudayl'ın rivâyetinde «İbn Şihâb'dan» Cerir'in rivâyetinde ise: «Muhammed Zührî'den, o da Urve'den, o da Âişe'den» ifadesi vardır.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Faziletler
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Günahlardan Uzak Bulunuşu, Mubahın En Ehvenini Seçmesi, Allahın Haram Kıldığı Şeyler Çiğnendiğinde Onun Namına İntikam Alması Bâbı
6192-)
Bana bu hadîsi Harmele b. Yahya da rivâyet etti. ki): Bize İbn Vehb haber verdi. ki): Bana Yûnus İbn Şihâb'dan bu isnadla Mâlik'in hadîsi gibi haber verdi.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Faziletler
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Günahlardan Uzak Bulunuşu, Mubahın En Ehvenini Seçmesi, Allahın Haram Kıldığı Şeyler Çiğnendiğinde Onun Namına İntikam Alması Bâbı
6193-)
Bize Ebû Küreyb rivâyet etti. ki): Bize Ebû Üsâme Hişâm'dan, o da babasından, o da Âişe'den naklen rivâyet etti. (Şöyle dedi): Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) biri diğerinden daha kolay olan iki şey arasında muhayyer bırakılırsa günah olmamak şartıyla onların en kolayını seçerdi: Şayet günah ise insanların ondan en uzak olanı idi.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Faziletler
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Günahlardan Uzak Bulunuşu, Mubahın En Ehvenini Seçmesi, Allahın Haram Kıldığı Şeyler Çiğnendiğinde Onun Namına İntikam Alması Bâbı
6194-)
Bize bu hadîsi Ebû Küreyb ile İbn Nümeyr de hep birden Abdullah b. Nümeyr'den, o da Hişâm'dan naklen bu isnadla «en kolayını» sözüne kadar rivâyet ettiler. Ondan sonrasını anmadılar.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Faziletler
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Günahlardan Uzak Bulunuşu, Mubahın En Ehvenini Seçmesi, Allahın Haram Kıldığı Şeyler Çiğnendiğinde Onun Namına İntikam Alması Bâbı
6195-)
Bize bu hadîsi Ebû Küreyb rivâyet etti. ki): Bize Ebû Üsâme Hişam'dan, o da babasından, o da Âişe'den naklen rivâyet etti. Âişe şöyle dedi: Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) eliyle hiç bir şeye vurmadı. Ne bir kadına, ne de bir hizmetçiye! Ancak Allah yolunda kendisiyle mücahede edilirse o başka! Ona hiç bir şey isabet etmemiştir ki, şahitlinden intikam alsın. Meğer ki, Allah'ın haramlarından bir şeyi çiğnemiş olsun! Bu takdirde Allah (azze ve celle) için intikam alırdı.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Faziletler
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Günahlardan Uzak Bulunuşu, Mubahın En Ehvenini Seçmesi, Allahın Haram Kıldığı Şeyler Çiğnendiğinde Onun Namına İntikam Alması Bâbı
6196-)
Bize Ebû Bekr b. Ebî Şeybe ile İbn Nümeyr de rivâyet ettiler. (Dediler ki): Bize Abde ile Veki' rivâyet etti. H. Ebû Küreyb dahi rivâyet etti. ki): Bize Ebû Muâviye rivâyet etti. Bu râvılerin hepsi Hişam'dan bu isnadla rivâyette bulunmuşlardır. Bâzısının rivâyeti ötekilerden ziyade olmuştur. hadîsi Buhârî «Kitâbu'l-Menâkıb»'de; Ebû Dâvud «Kitâbu'l-Edeb»'de tahric etmişlerdir. şerif bütün rivâyetleriyle Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'in şahsı namına kimseden intikam almadığım göstermektedir. Gerçi Ukbe b. Ebî Muayt ve Abdullah b. Hatal gibi bazı müşriklerin Öldürülmesini emir buyurmuştur. Fakat bunlar yalnız Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)'e eziyetle kalmaz Allah'ın haram kıldığı şeyleri de çiğneyip geçerlerdi. Öldürülmeleri bundandır. Çünkü Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) Allah'ın hürmetini ayaklar altına alanlar hakkında son derece titiz davranır cezalarını verirdi. Bâzılarına göre Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in şahsı nâmına intikam almaması küfre vardırmayan sebeplerle eziyet olunduğu zamana mahsustur. Nitekim bağırıp çağırmak suretiyle kendisine ezada bulunan Bedeviyi ve elbisesinden şiddetle çekerek omuzunda eser bırakan bir başkasını affetmesi bu kabildendir- Dâvûdî intikam almamayı mala mahsus görmüş, ırzı hakkında eza verenlerden hakkını aldığını söylemiştir.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Faziletler
Konu: Peygamber Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Günahlardan Uzak Bulunuşu, Mubahın En Ehvenini Seçmesi, Allahın Haram Kıldığı Şeyler Çiğnendiğinde Onun Namına İntikam Alması Bâbı