Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Şiir Söylemekle Alakalı Görüşleri ile İlgili Hadisler
3082-)
Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), mescidde Hassân b. Sabit’e bir mimber koyar, Hassân’da bu mimber üzerinde ayakta durarak Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’i destekleyici ve övücü şiirler söylerdi. Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem)’de şöyle buyururdu: “Allah’ın peygamberini övdüğü ve müdafa ettiği sürece şair Hassân’ı Allah Ruhul Kudus’le (Cibril) tavsiye etsin.” (Tirmizî rivâyet etmiştir.)
Kaynak: Sünen-i Tirmizî, 9: Edeb Bölümleri
Konu: Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Şiir Söylemekle Alakalı Görüşleri
3083-)
İsmail b. Mûsâ ve Ali b. Hucr, Ebû’z Zinad vasıtasıyla babasından, Urve’den, Âişe’den bu hadisin bir benzerini rivâyet etmişlerdir. konuda Ebû Hüreyre ve Berâ’dan da hadis rivâyet edilmiştir. Bu hadis İbn ebî’z Zinad rivâyeti olarak hasen sahih garibtir.
Kaynak: Sünen-i Tirmizî, 9: Edeb Bölümleri
Konu: Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Şiir Söylemekle Alakalı Görüşleri
3084-)
Enes (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem) kaza umresinde Mekke’ye girdi. Abdullah b. Revaha önünde yürüyor ve şöyle diyordu: kafir oğlu kafirler çekilin O’nun yolundan, ona gelen Kur’ân gereğince boyunlarınızı vurabiliriz. bir vuruş ki tüm başları yerinden yok eder. en yakın dostu dostuna unutturur.” üzerine Ömer ona “Ey Revaha’nın oğlu Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in önünde ve Allah’ın hareminde şiir mi söylüyorsun?” Deyince: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem): “Ey Ömer bırak onu çünkü onun şiirleri; onlara ok’un tesirinden daha hızlıdır.” (Nesâî, Menasik: 27) Bu hadis bu şekliyle hasen sahih garibtir. bu hadisi Ma’mer’den, Zührî’den, Enes’den buradaki gibi rivâyet etmiştir. Başka bir hadiste şöyle rivâyet edilmiştir: “Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem), kaza umresinde Mekke’ye girdi, Ka’b b. Mâlik onun önünde idi.” Bazı hadisçiler yanında bu rivâyet daha sağlamdır. Çünkü Abdullah b. Revaha, Mute vak’asında şehîd düşmüştü. Kaza umresi ise bundan sonradır.
Kaynak: Sünen-i Tirmizî, 9: Edeb Bölümleri
Konu: Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Şiir Söylemekle Alakalı Görüşleri
3085-)
Âişe (radıyallahü anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: Âişe’ye denildi ki: Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem), şiirden herhangi bir şey söyler miydi? Âişe dedi ki: İbn Revaha’nın şu şiirini söyledi: “ve sana azık vererek yollamadığın kimseler haberler getirir.” (Müsned: 23920) konuda İbn Abbâs’tan da hadis rivâyet edilmiştir. Bu hadis hasen sahihtir.
Kaynak: Sünen-i Tirmizî, 9: Edeb Bölümleri
Konu: Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Şiir Söylemekle Alakalı Görüşleri
3086-)
Ebû Hüreyre (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, Rasûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: Arapların söylediği en şairce söz Lebîd’in şu sözüdür: “Dikkat edin kulak verin sözüme, Allah’ın dışında her şey ve herkes yok olmaya mahkumdur.” (Buhârî, Menakıb: 27; Müslim, Şiir: 17) Bu hadis hasen sahihtir. Sevrî ve başkaları bu hadisi Abdulmelik b. Umeyr’den rivâyet etmişlerdir.
Kaynak: Sünen-i Tirmizî, 9: Edeb Bölümleri
Konu: Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Şiir Söylemekle Alakalı Görüşleri
3087-)
Câbir b. Semure (radıyallahü anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: “Yüzden fazla Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in sohbetinde bulundum. Peygamber (sallallahü aleyhi ve sellem)’in ashabı karşılıklı şiirler okurlar, cahiliye dönemine ait bazı şeyleri müzakere ederlerdi. Peygamberimiz (sallallahü aleyhi ve sellem)’de susar ve bazan da onlarla birlikte gülümserdi.” (Müsned: 20096) Bu hadis hasen sahihtir. de bu hadisi aynı şekilde Simâk’den rivâyet etmiştir.
Kaynak: Sünen-i Tirmizî, 9: Edeb Bölümleri
Konu: Rasûlüllah Sallallahü Aleyhi Ve Sellemin Şiir Söylemekle Alakalı Görüşleri