Sadaka-i Fıtrin Bayram Namazından Önce Verilmesini Emir Bâbı ile İlgili Hadisler
2335-)
Bize Yahya b. Yahya rivâyet etti. ki); Bize Ebû Hayseme, Mûsâ b. Ukbe'den, o da Nâfi'den, o da İbn Ömer'den naklen haber verdi ki, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) sadaka-i fıtrin halk Bayram Namazına çıkmazdan önce verilmesini emir buyurmuş.»
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Zekât
Konu: Sadaka-i Fıtrin Bayram Namazından Önce Verilmesini Emir Bâbı
2336-)
Bize Muhammed b. Rafi’ rivâyet etti. ki): Bize İbn Ebî Füdeyk rivâyet etti. ki): Bize Dahhâk, Nâfi'den, o da Abdullah b. Ömer'den naklen haber verdi ki, Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) sadaka-i fıtrin halk bayram namazına çıkmazdan evvel verilmesini emir buyurmuş. diyor ki: «Sadaka-i fıtrin vakti hususunda ulemâ ihtilaf etmişlerdir. Şafiî' nin sahih kavline göre sadaka-i fıtır güneş kavuşarak, gecenin ilk cüz'ü girmekle vâcib olur. İkinci kavle göre Bayram sabahı fecrin doğması ile vâcib olur. Diğer Şâfiîyye ulemâsına göre hem bayram akşamı güneşin kavuşması ile, hem de fecrin doğması ile vâcib olur. Binâenaleyh bir çocuk güneş kavuştuktan sonra doğsa yahut fecir doğmadan ölse onun İçin sadaka-i fıtır vâcib değildir. İmâm Mâlik' den dahi Şâfii'nin kavilleri gibi iki kavil rivâyet olunur. İmâm A'zam'a göre sadaka-i fıtır Bayram sabahı fecrin doğması ile vâcib olur.» şerif sadaka-i fıtrin Bayram gününden sonraya bırakılmasını caiz görmiyen cumhûr-u ulemânın delilidir. Efdal olan bu sadakayı namazgaha çıkmadan vermektir.
Kaynak: Sahîh-i Müslim, Zekât
Konu: Sadaka-i Fıtrin Bayram Namazından Önce Verilmesini Emir Bâbı