Zifaf Odasında Eşlerin Başbaşa Kalması Halinde Mehrin Vacip Oluşu ile İlgili Hadisler
1511-)
Hazret-i Ömer (radıyallahü anh), zifaf odasına girip başbaşa kalan eşler hakkında mehir vaciptir diye hüküm verdi. Şeybanî, 532.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Nikâh Kitabı
Konu: Zifaf Odasında Eşlerin Başbaşa Kalması Halinde Mehrin Vacip Oluşu
1512-)
Zeyd b. Sabit der ki: Bir kişi zevcesiyle zifaf odasına girip perde indirilince (kapı kapanınca) mehir farz olur.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Nikâh Kitabı
Konu: Zifaf Odasında Eşlerin Başbaşa Kalması Halinde Mehrin Vacip Oluşu
1513-)
Said b. Müseyyeb der ki: Erkek kadının evinde zifafa girince temas hususunda erkeğin sözü, erkeğin evinde zifafa girince kadının sözü muteberdir.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Nikâh Kitabı
Konu: Zifaf Odasında Eşlerin Başbaşa Kalması Halinde Mehrin Vacip Oluşu
1514-)
İmâm-ı Mâlik der ki: Kadının evinde erkek zifaf odasına girse de kadın: Zevcem bana dokundu dese, erkek de ona dokunmadım dese erkeğin sözü kabul olunur. Erkeğin evinde kadın zifaf odasına girse, erkek: Ona dokunmadım dese, kadın da: Bana dokundu dese kadının sözü kabul olunur.
Kaynak: İmam Malik Muvatta, Nikâh Kitabı
Konu: Zifaf Odasında Eşlerin Başbaşa Kalması Halinde Mehrin Vacip Oluşu